אז מה אם השווקים רועדים: מטומי מתכננת לגייס הון בבורסת לונדון

כך עולה ממצגת של חברת הפרסום הדיגיטלי למחזיקי האג"ח שלה, ובה עדכון למתווה הסדר החוב שהיא מציעה להם • במסגרת גיוס ההון המתוכנן, בעלי המניות העיקריים בחברה יתחייבו להשקיע עד 8 מיליון דולר מסך הגיוס, שיגיע ל-8-12 מיליון דולר

בורסת לונדון / צילום: פול האקט, רויטרס
בורסת לונדון / צילום: פול האקט, רויטרס

השווקים העולמיים רועדים, אך בחברת הפרסום הדיגיטלי מטומי מתכננים לבצע גיוס הון בבורסה בלונדון - כך עולה ממצגת של החברה למחזיקי איגרות החוב שלה, ובה עדכון למתווה שהיא מציעה להם לקראת הסדר חוב.

במסגרת גיוס ההון המתוכנן, בעלי המניות העיקריים במטומי יתחייבו להשקיע עד 8 מיליון דולר מסך הגיוס, שיגיע ל-8 עד 12 מיליון דולר.

"משיחות ראשונות עם גורמים בשוק ההון נראה כי השקעה של 8 מיליון דולר של בעלי המניות עשויה להוות תמיכה לגיוס כולל של למעלה מ-10 מיליון דולר", מציינת החברה. במחיר הנוכחי של מניית מטומי , מדובר על דילול משמעותי ועל הנפקה של מניות חדשות בהיקף כולל גדול יותר מהון המניות הקיים בחברה.

שווי השוק הנוכחי של מטומי הוא 17 מיליון שקל בלבד, אחרי צניחה של 94% במניה בשנה האחרונה ונפילה של 98% מאז ההנפקה בלונדון ב-2014. בחברה מאמינים שיוכלו לגייס את ההון תוך 6-10 שבועות ממועד ההתקשרות עם חתם. במתווה הקודם שהוצע, דובר בחברה על גיוס של עד 10 מיליון דולר מבעלי המניות המרכזיים.

מטומי  גייסה בתחילת השנה 103 מיליון שקל באג"ח, וניירות הערך שלה קרסו באחרונה על רקע הצורך שלה לשלם 18 מיליון דולר עבור יתרת מניות החברה הבת Team Internet (מידי מייסדי החברה, חברת Rainmaker מגרמניה), והחשש של הנושים שהדבר יפגע ביכולתה של מטומי לשרת את החוב.

במתווה המעודכן שפורסם היום מציינת מטומי לראשונה שהיא בוחנת את האפשרות והכדאיות של מכירת Team Internet - שהיא, אגב, הפעילות היחידה של מטומי כיום, לאחר שמכרה פעילויות מפסידות לאורך התקופה האחרונה. לפי מטומי, הוצעו לה לאחרונה שתי הצעות לא מחייבות לרכישה, ואם רכישה כזאת תתקיים, לוח הזמנים הצפוי יהיה עד אמצע-סוף מארס. בכל מקרה, במטומי מאמינים, כי "תחת מכלול הלחצים כיום", מכירה תהיה בשווי נמוך משוויה האמיתי של החברה הבת, ולכן הנהלת מטומי ממליצה "להשלים את המתווה, ובשלב מאוחר יותר להתחיל בתהליך מוסדר למכירת הנכס".

במטומי מציינים, כי "כדי לוודא את יכולת החברה לדאוג לאינטרסים של כל בעלי העניין, בדגש על יכולת לעמוד בתשלום האג"ח, פועלת החברה למציאת מתווה מקיף, שיאפשר לחברה להשלים את רכישת המניות של Team Internet, גיוס הון והתאמת תנאי האג"ח לפעילות העתידית של החברה". בהקשר של האג"ח מציעה מטומי להגיע להבנות עם המחזיקים להתאמת הקובננטים (אמות המידה הפיננסיות) ושינוי בלוח הסילוקין, ללא תספורת. הצעה דומה הועלתה לפני מספר שבועות באסיפת מחזיקי האג"ח, ונתקלה בהתנגדות מצד קבוצה של מחזיקי אג"ח.

מטומי מפרטת את השינויים שהיא מבקשת, וביניהם שינוי המינימום להון העצמי הנדרש מ-40 מיליון דולר ל-20 מיליון דולר; אי-מדידה של יחס חוב ל-EBITDA עד סוף 2019 (בעוד שכעת היא מחויבת ליחס של עד 2.5); וכן שינוי בלוח הסילוקין, כך שיוקדם תשלום לסוף 2019, על סך 4-6 מיליון דולר, ויידחה התשלום האחרון, כך שלדברי החברה, המח"מ ישתנה מינימלית. לפי לוח הסילוקין המוצע, 20 מיליון שקל ישולמו בדצמבר 2019, עוד 22 מיליון שקל בדצמבר 2020, ולאחר שנה ושנתיים - 25 מיליון שקל ו-34 מיליון שקל בהתאמה.

החברה מציעה כעת למחזיקי האג"ח ריבית מוגדלת של 7% ושינוי ביחס ההמרה או אופציות, וכן שכל סכום נוסף שיתקבל בחברה (גיוס עודף, פעילות עסקית מוגברת וכדומה) ישמש ברובו להקדמת או הגדלת ההחזרים למחזיקי האג"ח.