הנשיא ריבלין בהתבטאות ראשונה על הבחירות: "אצפה בתשדירי התעמולה ואחליט למי להצביע"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס היום לראשונה גם לחוק גדעון סער: "לא ברור למה נתניהו זקוק להבהרה, אני לא קשור" • "צריך לזכור שהמדינה יותר חשובה מכל אחד ואחת מאיתנו"'

ראובן (רובי) ריבלין /צילום: תמר מצפי
ראובן (רובי) ריבלין /צילום: תמר מצפי

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס היום לראשונה להצעת חוק גדעון סער שביקש בנימין נתניהו להעביר לפני יציאה למערכת הבחירות, הצעה שהתבססה על האשמה לכאורה כאילו הנשיא עשה יד אחת עם השר לשעבר גדעון סער כדי להדיח את נתניהו. הצעת החוק, שביקשה לכבול את שיקול הדעת של הנשיא להטלת מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר מפלגה בלבד, נזנחה על ידי נתניהו בהודעתו אתמול. 

"אנחנו צריכים לזכור תמיד את העקרונות המנחים של האבות המייסדים, ולהבין שגם כשאנחנו עובדים במערכת לא פשוטה, צריך לזכור שהמדינה יותר חשובה מכל אחד ואחת מאיתנו", אמר ריבלין במסגרת אירוע של ארגון גשר קומיוניטי עמותה שפועלת בשיתוף משרד התפוצות לחיזוק הקשרים בין ישראלים ליהודי התפוצות. 

מנחה האירוע, אסף ליברמן, שאל את ריבלין: "ראש הממשלה אומר שהייתה הבהרה, מכאן, מהבית הזה, שלא תשתמש בכוחך לרע. מה הייתה ההבהרה הזו?". בתגובה ענה ריבלין כי "אני מתאר לעצמי שאם ראש הממשלה אמר משהו, הוא יודע על מה הוא מדבר. לי אין מושג למה היה צריך הבהרה והבהרה על מה. אנחנו גיבשנו את עמדתנו, ויש לנו עמדות ביחד עם כל העם בישראל, עמדות מגובשות ואני לא יודע מה הייתה השאלה פה, או מה הייתה התגובה, כמובן אני לא נוגע לעניין הזה".

ליברמן שאל את הנשיא למי הוא יצביע בבחירות. ריבלין: "אני אקשיב לכל שידורי התעמולה, אני יודע למי הצבעתי בפעמים קודמות".

ראובן רבילין ואסף ליברמן באירוע היום / צילום: טל שניידר
 ראובן רבילין ואסף ליברמן באירוע היום / צילום: טל שניידר