ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מקימה מפלגה חדשה: "גשר"

בראיון לחברת החדשות ציינה לוי-אבקסיס כי בחרה בשם המפלגה של אביה בשל המורשת ומהות השם • היא צפויה להגיש מחר את המפלגה לרישום ברשם המפלגות

אורלי לוי-אבקסיס / צילום: תמר מצפי
אורלי לוי-אבקסיס / צילום: תמר מצפי

ח״כ אורלי לוי-אבקסיס, אשר הודיעה לפני שנה שתתמודד לבחירות לכנסת ה-21 במסגרת עצמאית, אמרה הערב (ג') בראיון לחברת החדשות כי שם מפלגתה יהיה כשם המפלגה של אביה דוד לוי, "מפלגת גשר". לוי-אבקסיס פרשה מישראל ביתנו במאי 2016 על רקע כניסת ח״כ אביגדור ליברמן לקואליציה ומינויו לשר הביטחון. לוי-אבקסיס כעסה על כך שבהסכם הקואליציוני בין ישראל ביתנו לליכוד, לא שולבו סעיפים בנוגע לדיור ציבורי וטיפול בשכבות חלשות ופריפריה - נושאים שהיו דגל מבחינתה.

לפני שנה, באחת מן הפעמים שנתניהו העביר מסרים לזירה הפוליטית כי הוא שוקל להקדים את הבחירות, היא הודיעה על הקמת יישות פוליטית משל עצמה ומאז היא מדווחת בעמוד הרלבנטי באתר מבקר המדינה על תרומות שהיא מקבלת.

הערב, בראיון, ציינה כי בחירת השם התאימה לה, בשל המורשת של אביה, העקרונות של מפלגת גשר המקורית וגם בשל מהות השם. מחר (ד'), לדבריה, היא תגיש את המפלגה לרישום ברשם המפלגות.

ברקע, עולה השאלה האם רשם המפלגות יכול לאשר שם מפלגה חדשה, הזהה לשמה של מפלגה אשר אינה פעילה. במקביל לראיון הערב, לוי-אבקסיס העלתה בכל הרשתות החברתיות, בפייסבוק, טוויטר, אינסגרם ואתר אינטרנט את הלוגו של המפלגה ואת השם "גשר".