פייסבוק או אינסטגרם? אלו הן העדפות האינטרנט בישראל

מדוח מצב האינטרנט בישראל ב-2018, שפרסמה היום חברת בזק, עולה כי בישראל יש 6.6 מיליון משתמשים • בקרב בני הנוער, 88% ענו כי הם פעילים באינסטגרם לעומת 61% בפייסבוק • 18% מהישראלים צופים בנטפליקס

אינסטגרם / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אינסטגרם / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

בזק פרסמה היום (ד') את הדוח החמישי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2018. הדו"ח, שסוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה.

לדברי בזק לצורך הדוח נערך, בין השאר, סקר בשיתוף מכון המחקר TNS בקרב 1,300 נדגמים מגילאי 13+ מכלל המגזרים. הסקר כולל קטגוריות שונות המרכיבות את החיים הדיגיטליים כפי שעולה מהשימושים ברשת בזק. הסקר ונתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, משקפים תמונת מצב של החיים בישראל בעידן הדיגיטלי לשנת 2018.

מהדוח עולה כי בסוף שנת 2018 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.6 מיליון. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-8 גיגה בממוצע ביום - עלייה של 30% תוך שנה אחת בלבד. 36% מבני הנוער משלמים על מוסיקה. תחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר 71% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי הענן.

בנוסף, נסקרו בדוח נתונים רבים אודות תופעות והרגלים שלנו כמשתמשים, תוך התמקדות ב-6 תחומים שהפכו מרכזיים בשנים האחרונות: רשתות חברתיות, תוכן וטלוויזיה, אפליקציות וסמארטפונים, כלכלה דיגיטלית, IOT וילדים דיגיטליים.

בתחום הרשתות החברתיות מגלה כי פייסבוק הפכה השנה מרשת חברתית לרשת קהילתית. 89% מהנשאלים חושבים שהקהילות בפייסבוק שימושיות. עוד נמצא שאם רק לפני שנתיים בסך הכול פייסבוק הייתה הרשת החברתית העיקרית של בני הנוער, השנה אינסטגרם משאירה לה אבק ודוחקת אותה אחורה. 88% מהם ציינו שהם פעילים בעיקר באינסטגרם, לעומת 61% בפייסבוק. בתחום התוכן והטלוויזיה מציגה החברה את הנתונים הבאים: השנה, האמצעי העיקרי לצפייה בתכני וידיאו באינטרנט בקרב בני הנוער הוא הסמארטפון. 46% צופים בדרך כלל בתכני וידיאו דרך הסמארטפון שלהם, לעומת 30% במחשב.

71% מבני הנוער ציינו שאת תכני הווידיאו שלהם הם מעדיפים לצרוך במיטה שלהם, לעומת 49% מהמבוגרים. לדברי בזק, למרות שנטפליקס עדיין לא מחליף את שירותי הטלוויזיה הרגילים אותם אנו מכירים, אחוז החדירה שלו בישראל בעלייה מתמדת. 18% ציינו שהם צופים בתכני טלוויזיה ווידיאו דרך נטפליקס. בני הנוער גם מאוד אוהבים את ההמלצות של נטפליקס ו-62% מהם משתמשים בהם. כנ"ל לגבי הנשים עם 64% לעומת 27% מהגברים. את הדו"ח המלא ניתן למצוא באתר של בזק.