MAC | בלעדי

אסתי לאודר ישראל מהדקת חיבור עם סופר פארם: לראשונה מוצרי מאק יימכרו ברשת הפארם

החל מעוד חודשיים יימכרו מוצרי מאק באמצעות עמדת פופ-אפ בסניף של סופר-פארם בקריית אונו לתקופה של 6 שבועות • בענף מעריכים כי שיתוף הפעולה יורחב גם לסניפים נוספים • עד היום נמכרו מוצרי מאק בישראל באופן בלעדי בחנויות הרשת

חנות מאק/ צילום: shutterstock
חנות מאק/ צילום: shutterstock

קבוצת אלקליל, זרוע הפעילות של ענקית הקוסמטיקה אסתי לאודר בישראל, מחזקת את שיתוף הפעולה עם רשת סופר-פארם ותחל לשווק את המותג מאק (MAC) לראשונה תחת רשת הפארם הגדולה בישראל - כך נודע ל"גלובס". עד היום נמכרו מוצרי מאק בישראל בבלעדיות בחנויות הקמעונאות הפיזיות של המותג בארץ, והחל מעוד חודשיים הם יחלו להימכר גם ברשת סופר-פארם. בשיחה עם "גלובס" אמר המשנה למנכ"ל סופר-פארם, דני לוזון, כי בשלב זה מדובר ב"פופ-אפ שיימשך כשישה שבועות בסניף של סופר-פארם בקריית אונו". ואולם, ההערכות בענף הן כי הכוונה להרחיב את שיתוף הפעולה הזה לסניפים נוספים במתחמים מסחריים בהם מאק לא מפעילה סניף עצמאי, וזאת בכפוף לאישורים של הקבוצה העולמית.

בנוסף למכירה בחנויות הפיזיות, המוצרים של מאק נמכרים היום גם באתר האיקומרס הייעודי של מאק בישראל, וגם בטרמינל X - פלטפורמת המסחר המקוון של קבוצת פוקס. מאק הוא אחד המותגים הבולטים והחזקים של הקבוצה, ובניגוד למוצרים אחרים של אסתי לאודר בישראל שכן נמכרים ברשתות כמו אפריל, המשביר ו-Be של שופרסל (לשעבר ניו-פארם), עד היום הוא נמכר באופן בלעדי רק בסניפי מאק. כך, עד היום החנות הפיזית היחידה שבה ניתן היה לרכוש את מותגי מאק בישראל מחוץ לסניפי הקבוצה הייתה הדיוטי פרי, אולם שם המכירות לא נעשות באמצעות אסתי לאודר ישראל, אלא דרך חברה המשווקת את כל מותגי הקבוצה במתחמי הדיוטי פרי ברחבי העולם. עם זאת, בעולם מאק כן פועלת בתוך בתי כלבו מחוץ לחנויות העצמאיות שלה.

בכל אופן, מדובר בצעד נוסף בהידוק הקשר בין סופר-פארם לאסתי לאודר ישראל. בשנה החולפת ביצעה הקבוצה צעד דומה עם המותג בובי בראון כשהרחיבה את נוכחותו מחנויות עצמאיות גם לרשת סופר-פארם, והוא כבר פרוס ב-8 סניפים של רשת הפארם. מותגים נוספים של אסתי לאודר כמו סמאש בוקס וטום פורד, נמכרים היום בסופר-פארם. במקביל, אלקליל מפעילה גם אתר איקומרס עצמאי למותגיה.

שיתוף הפעולה הזה מעורר תהיות לגבי המגעים של הקבוצה מול קבוצת פוקס: לפני כחצי שנה דיווחנו כי קבוצת פוקס מנהלת מגעים לקבלת זיכיון להפעלת חנויות אסתי לאודר בישראל, מתוך כוונה להקים מספר דו-ספרתי של חנויות שיופעל על ידה במקביל לחנויות העצמאיות שימשיכו להיות מנוהלות על-ידי הקבוצה.

כיום מפעילה אלקליל, כאמור קבוצת הבת של אסתי לאודר בישראל, כ-45 חנויות מקומיות, בהן המותגים מאק, בובי בראון וסמאש בוקס. לקבוצת הקוסמטיקה הבינלאומית אסתי לאודר יש בעולם מותגים עם חנויות עצמאיות שאינן קיימות כיום בישראל דוגמת קליניק. ואולם, בישראל המותגים של אסתי לאודר ידועים לא רק באמצעות החנויות העצמאיות שלהם כי אם בעיקר בזכות פריסה רחבה הרבה יותר בסופר-פארם, שמחזיקה 90-100 נקודות של מותגי היוקרה אסתי לאודר וקליניק, כמו גם בניו-פארם ובמשביר לצרכן עם מספר נקודות מצומצם יותר.

קבוצת אסתי לאודר היא ענקית בינלאומית בתחומי הקוסמטיקה, האיפור, מוצרי השיער והטיפוח. ב-2017 מחזור המכירות שלה הסתכם ב-12 מיליארד דולר, והיא נסחרת בבורסה בניו-יורק לפי שווי של 44 מיליארד דולר.

מקבוצת החברות אסתי לאודר נמסר: "כחברה המובילה את שוק הקוסמטיקה בישראל, אנו עובדים בשיתוף פעולה עם כל רשתות הפארם ובתי הכלבו ובמקביל החברה גם מפעילה חנויות עצמאיות למותגיה. החברה מקבלת פניות רבות לשיתופי פעולה עם המותגים שלה. המותג MAC אינו נכנס לרשת סופר-פארם, אולם נבחנת האפשרות לשיתוף פעולה נקודתי להקמת חנות פופ-אפ זמנית בסניף סופר-פארם בקניון קרית אונו״.