הכירו את "חוסן לישראל" - המפלגה החדשה של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ

עכשיו זה רשמי - הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, רשם מפלגה חדשה בשם "חוסן לישראל" • בשלב הראשון מדובר במפלגה עצמאית בראשותו של גנץ אך ההערכות הן שבהמשך ינסה לקיים חיבורים פוליטיים בתחום הביטחוני, דוגמת רב אלוף לשעבר משה יעלון • על פי דיווח של רביב דרוקר בערוץ עשר אבי גבאי יו"ר המחנה הציוני הציע לגנץ את ראשות המפלגה אך הוא סירב

בני גנץ
בני גנץ

עכשיו זה רשמי, רב אלוף לשעבר בני גנץ רשם היום (ה') את מפלגת "חוסן לישראל" ברשם המפלגות. ההערכות הן כי בהמשך עשוי גנץ לנסות לקיים חיבורים פוליטיים נוספים אולם בשלב הראשון מדובר במפלגה עצמאית בראשותו. כמו כן, על פי דיווח של רביב דרוקר בערוץ עשר אבי גבאי יו"ר המחנה הציוני הציע לגנץ את ראשות המפלגה אך הוא סירב. מי שעוד רשמה בימים האחרונים מפלגה חדשה היא חברת הכנסת אורלי לוי שתרוץ גם היא תחת מפלגה עצמאית בשם "גשר".

בשלב הזה הוא טרם הודיע עם מי יתמודד ברשימה, אבל ההנחות השונות הן שיצרף אליו דמויות ביטחוניות כגון רב אלוף במיל' משה בוגי יעלון ואף יועז הנדל, מי שהיה ראש מערך ההסברה בלשכת ראש הממשלה של בנימין נתניהו.

יעלון חוזר על ידי כל הזירה הפוליטית במהלך השנה האחרונה, פנו אליו הן ממפלגת העבודה והן ממפלגת יש עתיד כדי שיצטרף לרשימותיהם אבל הוא העדיף לרשום מפלגה משלו שתתמודד לבחירות כמפלגת מרכז ולא להצטרף לאחת המפלגות הפועלות כבר בשטח.

כל הסקרים האחרונים מראים שהחלטתו של גנץ על רישום מפלגה והתמודדות עצמאית משנה לגמרי את המפה הפוליטית ומייצרת מפלגה נוספת שעשויה לגרוף אפילו מעבר לעשרה מנדטים.