הסתיים הסכסוך: גיל בלוטרייך העניק אלכס שניידר אופציה לרכישת מניותיו במישורים ב-130 מיליון שקל

מדובר בשווי גבוה כמעט פי שניים וחצי משווי המניה הבוקר בבורסה • כיום כל אחד מחזיק ב-38% מהחברה • המניה הגיבה בעליות חדות של 8%-9%

כחודש לאחר שנחשף הסכסוך בין צמד בעלי השליטה בחברת הנדל"ן מישורים  - גיל בלוטרייך ואלכס שניידר, מישורים עדכנה היום כי השניים "הגיעו ביניהם להבנות לסיום הסכסוך ביניהם". במסגרת ההבנות שגיבשו, שניידר קיבל אופציה (Call) לרכישת מלוא מניותיו של בלוטרייך במחיר מניה של 11.5 שקל - גבוה כמעט פי שניים וחצי משווי המניה הבוקר בבורסה, שעמד על פחות מ-5 שקלים. 

התמורה הצפויה לבלוטרייך במקרה בו יחליט שניידר לממש את האופציה, מסתכמת בכ-130 מיליון שקל, עבור נתח של כ-38% מהון החברה (נתח דומה לזה שבו מחזיק כיום שניידר בחברה). התמורה משקפת למישורים שווי של כ-350 מיליון שקל, לעומת שווי שוק נוכחי של כ-150 מיליון שקל היום. 

מחיר האופציה (11.5 שקל), הניתנת למימוש תוך ארבעה חודשים, גם גבוה משמעותית מהמחירים לפיהן ביצע שניידר את השקעותיו במישורים בשנתיים האחרונות, במחירים של 9.5 שקל ו-6 שקל - בשיעורים בטווח שבין 20% ועד 90%. הפיכתו של שניידר לשותף לשליטה במישורים נעשתה בנובמבר 2016, באמצעות רכישת כ-16% ממניות החברה מידי בלוטרייך תמורת כ-45 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 9.5 שקל - גבוה בכ-90% משוויה הנוכחי.

הסכסוך שהפיל את המניה

זאת אחרי שבסוף 2015 השקיע שניידר כ-40 מיליון שקל בהנפקה פרטית של כ-21% מהונה של החברה במחיר מניה של 6 שקלים - גבוה בכ-20% משווייה הנוכחי. נוסף לאופציה של שניידר, השניים החליטו לוותר באופן הדדי "על כל הטענות, התביעות והדרישות הידועות כיום, אחד כלפי השני", וכן "עדכנו את ההסדר שחל ביניהם בנוגע לזכותו של שניידר להמליץ על מינוי דירקטורים". עוד סוכם כי בלוטרייך, "לא יהיה מעורב בניהול של החברה הבת סקייליין", בה הוא מכהן כיו"ר.

מניית מישורים הגיבה לעדכון בעליות חדות, שעמדו בשעות הצהריים על כ-8%-9%, ומנייתה של סקייליין נסחרה גם היא בעליות חדות, שעמדו בשעות הצהריים על כ-7%. עליות אלה מיתנו רק חלק מהנזק שנרשם בהן מאז נודע דבר הסכסוך בין השניים, והוביל לצלילה של קרוב ל-30% במניית מישורים ולירידה של כ-15% במניית סקייליין תוך קצת יותר מחודש, ועד הבוקר.

בסך הכול מניית מישורים צללה בכ-40% בשנה האחרונה והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-150 מיליון שקל. מניית סקייליין מסכמת את השנה החולפת בירידה של כ-20%, לשווי חברה נוכחי של כ-430 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של מישורים מתרכז בייזום ונדל"ן מניב בישראל ובארה"ב, ובסוף הרבעון השלישי של 2018 היא החזיקה בנכסים בשטח כולל של כ-260 אלף מ"ר (יחד עם שותפים). בנוסף, מישורים היא בעלת השליטה בחברת סקייליין, שעיקר פעילותה מתרכז בנדל"ן למלונאות ונדל"ן מניב בקנדה ובארה"ב.