שובו של אלדד יניב: הודיע כי יתמודד בבחירות לכנסת ה-21

יניב, אחד ממובילי מחאות ציבוריות בשנים האחרונות ומקים את מפלגת "ארץ חדשה" בבחירות 2013, הודיע במהלך השבת כי יתמודד בבחירות לכנסת ה-21 • יניב מוצב במקום ה-30 במפלגת העבודה, למרות שלפני כשנה הודיע כי הוא עוזב כיוון שהוא מאוכזב מאי-תיפקודם כאופוזיציה לוחמת

אלדד יניב / צילום: שלומי יוסף
אלדד יניב / צילום: שלומי יוסף

אחד ממובילי מחאות ציבוריות בשנים האחרונות, אלדד יניב, הודיע במהלך השבת כי יתמודד בבחירות לכנסת ה-21. יניב הקים את מפלגת "ארץ חדשה" בבחירות 2013 וזכה לקולותיהם של כ-25 אלף איש, אך לא עבר את אחוז החסימה. בכנסת ה-20 אחוז החסימה הועלה בצורה משמעותית ל-3.25%, ויניב התמודד בפריימריז במפלגת העבודה והוצב במקום ה-30.

לפני כשנה, בשיאן של הפגנות בכיכר גורן בפתח-תקווה בנוגע להתמשכות החקירות והבדיקות בענייניו של ראש הממשלה, הודיע יניב כי הוא עוזב את מפלגת העבודה, כיוון שהוא מאוכזב מאי-תיפקודם כאופוזיציה לוחמת.

יחד עם זאת, יניב עדיין רשום כמספר 30 במפלגה, ואם תהיה עזיבה נוספת בכנסת הנוכחית, הוא חבר הכנסת הבא בתור.

אתמול החל יניב לפרסם סרטוני וידאו של משתתפים, תומכים ומתמודדים במפלגה, אשר תשתמש בפלטפורמה של ארץ חדשה. בין השאר הצטרפו אליו איש השב"כ לשעבר גונן בן יצחק, אשר הגיע אתמול לאירוע ההצהרות לתקשורת של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד ושאל אותם על המשך תמיכתם בראש ממשלה החשוד בפלילים.

 

עוד הצטרפה ליניב חברת מפלגת העבודה לשעבר דינה דיין, תושבת מצפה רמון ומי שניסתה להתמודד על ראשות מפלגת העבודה ביולי 2017.

צפו בווידאו ההודעה על הקמת המפלגה: