מטומי מציגה דוחות חלשים עם הערת "עסק חי" לרבעון השלישי

מחזיקי האג"ח אמורים להצביע בקרוב על העמדת האג"ח לפירעון מיידי מותנה, שייכנס לתוקף כל עוד בעלי המניות לא יזרימו סכום של לפחות 15 מיליון דולר • מהלך תשעת החודשים הראשונים של 2018, החברה רשמה הפסד נקי של 42.6 מיליון דולר

בזמן שמחזיקי איגרות החוב של מטומי יצביעו בקרוב על האפשרות להעמיד את החוב של החברה כלפיהם לפירעון מיידי, מטומי מפרסמת דוחות כספיים חלשים לסיכום הרבעון השלישי. הדוחות כוללים הערה הנוגעת ליכולתה של החברה לפעול כעסק חי, ונכתב בהם כי "הדירקטורים מאשרים שישנה אי-ודאות בנוגע ליכולת הקבוצה לעמוד במספר התחייבויות בעתיד הקרוב". רואי החשבון של מטומי ציינו בדוח כי "במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2018, החברה רשמה הפסד נקי של 42.6 מיליון דולר, תזרים מזומנים שלילי של 12.3 מיליון דולר מפעילות, וגירעון בהון החוזר של 41.3 מיליון דולר. נוסף על כך, החברה צופה שלא תעמוד בקובננטים מסוימים של איגרות החוב. תנאים אלו, יחד עם ארים, מעלים ספקות משמעותיים בנוגע ליכולת החברה להמשיך כעסק חי".

מטומי, המנוהלת על-ידי ליעם גלין, מספקת פתרונות בתחום הפרסום הדיגיטלי. בשנה האחרונה מכרה החברה את רוב הפעילויות שלה שהניבו לה תזרים שלילי, ונותרה כיום עם פעילות יחידה, החברה הבת Team Internet מגרמניה, העוסקת במוניטיזציה של דומיינים. לפי הסכמי העבר, מטומי הייתה אמורה לשלם כ-18 מיליון דולר עבור 10% ממניות החברה הבת שעדיין לא ברשותה בנובמבר האחרון, אך טרם העבירה את הכסף, וכיום החברה נמצאת במגעים עם מייסדי החברה הבת. ניירות הערך של מטומי  קרסו בשבועות האחרונים על רקע חשש מחזיקי האג"ח (מטומי גייסה לפני כשנה 103 מיליון שקל באג"ח בת"א) שהעברת הכסף לחברה הגרמנית תפגע ביכולת החברה לשרת את חובה. כיום מנהלת מטומי מגעים עם מחזיקי האג"ח שלה, במטרה להגיע להסדר חוב שיכלול שינוי בקובננטים והארכת המח"מ. כאמור, מחזיקי האג"ח אמורים להצביע על העמדת האג"ח לפירעון מיידי מותנה - ההצבעה שהייתה אמורה להסתיים היום הוארכה עד ה-7 בינואר; האג"ח יועמדו לפירעון אם בעלי המניות במטומי לא יזרימו סכום של לפחות 15 מיליון דולר. מטומי עצמה עדכנה אתמול את הצעתה להסדר ובעלי המניות מסכימים כעת להזרים 10 מיליון דולר, לעומת 8 מיליון דולר קודם לכן. במטומי מעריכים שיוכלו לגייס עוד 3 מיליון דולר בהנפקת מניות בלונדון, כך שהיקף הגיוס יהיה 13 מיליון דולר. בסוף הרבעון השלישי היו בקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים בסך 11.1 מיליון דולר, לעומת 29.4 מיליון דולר בסוף 2017 (טרום גיוס האג"ח).

בינתיים, כאמור, מהדוחות שפורסמו עולה שהכנסות החברה בשלושת הרבעונים הראשונים היו כ-101 מיליון דולר, עם שיעור רווח גולמי של 30.5%. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עמד על 4.2 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם היה 2 מיליון דולר בלבד, בעוד שהקובננטס דורשים EBITDA מתואם שנתי של 10 מיליון דולר. במקביל, ברבעון השלישי ההון העצמי של מטומי היה 27.3 מיליון דולר, נמוך מהנדרש בקובננטס - 40 מיליון דולר - ובחברה מבקשים כחלק מההסדר לשנות את ההון העצמי המינימלי הנדרש ל-20 מיליון דולר.

מטומי מציינת כי הכנסות Team Internet בשלושת הרבעונים הראשונים היו 59.6 מיליון דולר, עם רווחיות גולמית של 28% ו-EBITDA מתואם של 11.4 מיליון דולר. חברת Mobfox, שנמכרה לחברה בשליטת טדי שגיא תמורת 7.5 מיליון דולר לאחרונה, הניבה הכנסות של 27.9 מיליון דולר בינואר-ספטמבר עם EBITDA מתואם שלילי של 3.5 מיליון דולר.

מטומי  נסחרת כיום בשווי של 31 מיליון שקל, לאחר שמנייתה נחתכה ב-98% מאז שהונפקה בלונדון ב-2014.