פריצת סייבר גדולה בגרמניה: נחשפו פרטים על מרקל ומאות פוליטיקאים, לא מהימין הקיצוני

המידע, שפורסם בטוויטר, כלל מידע רגיש כמו פרטים פיננסים והתכתבויות פרטיות • לא ידוע מי עומד מאחורי הפריצה, שממנה נפגעו גם עיתונאים ואמנים שמאלנים

אנגלה מרקל/ צילום: רויטרס Axel Schmidt
אנגלה מרקל/ צילום: רויטרס Axel Schmidt

פרטים על פוליטיקאים גרמנים דלפו לרשת במה שעשויה להיות אחת מפריצות הסייבר הגדולות בגרמניה. לפי דיווחים בעולם, הפרטים שפורסמו כוללים פרטים כמו מספרי טלפון וכתובות מגורים, תמונות פרטיות ופרטים על בני משפחתם, התכתבויות פרטיות, פרטי כרטיסי אשראי וכו'. לא ידוע מי עומד מאחורי הפריצה, אך לא פורסמו פרטים על הפוליטיקאים ממפלגת הימין הקיצוני (AfD). כמו כן, פורסמו פרטים של אמנים ועיתונאים בעלי השקפה פוליטית שמאלנית.

המידע פורסם בטוויטר באופן חלקי במהלך חודש דצמבר, אך החשיפה של מרבית המידע היתה אתמול בערב. מאז נעשים מאמצים לאמוד את הנזק וכן לבחון את רמת האותנטיות של המסמכים הללו. לחשבון היו מעל 18 אלף עוקבים, וחברת טוויטר חסמה אותו. לא ידוע באלו שיטות בוצע איסוף המידע ומתי הוא החל.

דוברת הממשלה הגרמנית, מרטינה פיץ, אישרה לאמצעי התקשורת כי פורסמו פרטים גם של הקנצלרית אנגלה מרקל, אך לדבריה, אלו אינם פרטים רגישים. עוד הוסיפה כי הפוליטיקאים שמידע שלהם נחשף הם פעילים בכל הרמות - ברמה מקומית, ברמת המדינה וכאלו שמשתייכים לפרלמנט האירופי.

בגרמניה הועלו השערות כי מאחורי דליפת המידע עומדים גורמים רוסים. המשרד הפדרלי לביטחון מידע (BSI) בגרמניה כינס פגישת חירום, ולאחריה נמסר כי מבדיקה ראשונית, הרשת הממשלתית לא נפרצה. לפי דיווחים, בשנה שעברה נפרצה הרשת הממשלתית באופן חלקי, וב-2015 נפרצו אתרים ממשלתיים במדינה.

עוד נמסר מהמשרד לביטחון מידע בגרמניה כי לפי הערכותיו, לקח חודשים ארוכים לאסוף את המידע.