נעילה חיובית בוול סטריט: מדדי נאסד"ק ודאו ג'ונס עלו כ-1.1%

S&P 500 עלה 0.93% • מחיר הנפט הגולמי בארה"ב עלה 2.6% • בורסות אירופה ננעלו בעליות, מדד הקאק קפץ 1.2% • אחרי סמסונג: יצרנית האלקטרוניקה LG פרסמה אזהרת רווח חמורה לרבעון הרביעי של השנה • יורוג'ן הישראלית דיווחה על הצלחה בניסוי שלב 3 בסרטן שלפוחית השתן

בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה חיובית בניו יורק, המדדים העיקריים, דאו-ג'ונס  ונאסד"ק  עלו מעל 1.1% ו-S&P 500  הוסיף לערכו 0.93%.

מניות אפל , אמזון  ובואינג  בלטו בעליות.

מחיר הנפט הגולמי בארה"ב עלה 2.6%.

21:55

מחיר הנפט הגולמי בארה"ב מזנק ב-2.6% על רקע תקוות מחודשות להמשך שיחות הסחר בין ארה"ב וסין ואפשרות כי קרטל הנפט העולמי OPEC ירחיב את הקיצוצים בהיצע ובמחיריו. המחיר לחבית נפט גולמי ממערב טקסס נעצר ברמת 49.78 דולר.

בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית, נאסד"ק  ודאו ג'ונס  עולים 0.95% בממוצע, S&P 500  עולה 0.75%.

בואינג , אפל  וג'ונסון אנד ג'ונסון  בולטות בעליות בשעה זו.

19:50

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות ברקע להמשך שיחות הסחר גם מחר בין ארה"ב לסין. מדד דאו ג'ונס מטפס 0.5%, מדד הנאסד"ק עולה 0.4% ומדד S&P 500 מטפס 0.25%.

18:40

המדדים המובילים באירופה ננעלו בטריטוריה החיובית בדומה לסנטימנט כעת בוול סטריט. מדד הדאקס  עלה 0.5%, מדד הקאק  זינק 1.15% ומדד הפוטסי עלה 0.75%. מדד יורוסטוקס 50 טיפס 0.66%, הבורסה בציריך עלתה בכ-1%, והבורסה במילאנו עלתה 0.28%.

מוקדם יותר בגרמניה פורסם מדד הייצור התעשייתי לחודש נובמבר שהצביע על ירידה של 1.9%, בניגוד לצפי לעלייה של 0.3% ולעומת ירידה של 0.8% בחודש הקודם.

בשעה זו המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.4%. 

מניית אפל  עולה 1.2%, מיקרוסופט  נסחרת ללא שינוי, אינטל  מאבדת 1.2% ומניית יבמ  עולה בכ-1%.

18:10

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בתנודתיות, ברקע לשיחות הסחר בין ארה"ב לסין, כשברקע ענקית האלקטרוניקה סמסונג ו-LG פרסמו אזהרת רווח חמורה לרבעון הרביעי. 

מדד הנאסד"ק חזר לעליות קלות לאחר שאיבד מוקדם יותר 0.4%, המדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500 עברו גם כן לעליות.

17:45

לאחר פתיחה חזקה, העליות שנרשמו בפתיחה בוול סטריט נחלשו, כאשר מדד הנאסד"ק  מחק את העליות שנרשמו בפתיחה, מדד דאו ג'ונס  עולה 0.4%, ומדד S&P 500  מטפס 0.1%.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו היום בעליות של 1.2% על רקע האופטימיות סביב שיחות הסחר בין ארה"ב לסין. מדד הנאסד"ק מזנק 1.2%, הדאו ג'ונס מטפס בשיעור דומה. 

מדד הפחד (VIX ) מאבד כ-3%. 

באירופה המדדים נסחרים גם כן בעליות, כאשר הדאקס מטפס 1.4%, הקאק עולה 1.9% והפוטסי הבריטי מטפס 1.2%.

15:25

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות ברקע לאופטימיות סביב שיחות הסחר בין ארה"ב לסין. הנשיא טראמפ צייץ לפני דקות כי השיחות סביב מלחמת הסחר מתקדמות היטב.

החוזים על מדד הנאסד"ק עולים בכ-1%, כך גם החוזים על מדד דאו ג'ונס והחוזים על מדד S&P 500. העלייה מגיעה לאחר שגם אתמול המדדים בוול סטריט רשמו עליות נאות.

ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית, LG, הזהירה היום מפני צניחה של 80% בהכנסות ברבעון הרביעי של השנה, וזאת כאשר רק הבוקר סמסונג הזהירה מפני ירידה ברווחיות, ובשבוע שעבר אפל הזהירה מפני ירידה בהכנסות הרבעון הרביעי של השנה. 

מנייתה של סירס צוללת ביותר מ-40% בשלב של טרום המסחר על רקע בקשתה לחיסול הפעילות לאחר שלא הצליחה להינצל ברגע האחרון.

12:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בטריטוריה הירוקה, וזאת לאחר הסנטימנט החיובי שנרשם אמש בוול סטריט. מדד הדאקס הגרמני עולה 0.25%, מדד הקאק הצרפתי מטפס 0.74% ומשש הפוטסי עולה 0.6%.

בשעה זו, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק עולים בעד 0.5%.

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית הבוקר. כך, בורסות לונדון , גרמניה , פריז  ומילאנו  נפתחו בעליות.

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. בורסות טוקיו  והונג קונג  ננעלו בעליות, בעוד מדד שנחאי  ננעל בירידות.

מניית סמסונג  ירדה ב-1.7%, לאחר שמוקדם יותר נפלה בלמעלה מ-2.5% בעקבות הדיווח על אזהרה הרווח לרבעון הרביעי של השנה.

09:30

בהמשך לדיווח על אזהרת הרווח לרבעון הרביעי, מניית סמסונג  רושמת ירידות של למעלה מ-2.6%.

8:45

סמסונג  דיווחה היום על אזהרת רווח לרבעון הרביעי של 2018. כך, החברה צופה כי הרווח התפעולי ברבעון יצנח ב-28.7% ל-9.67 מיליארד דולר. זאת בשל ירידה בדרישה לשבבי הזיכרון של החברה והעלייה בתחרות בעסקי הסמארטפונים.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה מעורבת. כך, מדד טוקיו  קופץ ב-1%, מדד הונג קונג  רושם עליות גם הוא, ואילו מדד שנחאי  בטריטוריה שלילית.

אמש בורסות וול סטריט ננעלו בעליות, וזאת בהמשך לראלי שנרשם ביום שישי האחרון בשווקים, זאת ברקע האופטימיות בנוגע לשיחות סביב מלחמת הסחר בין סין לארה"ב שהחלו אתמול.

המשקיעים נושאים עיניהם לקראת פרסום פרוטוקול הפד מחר, ולקראת נאום פאואל ביום חמישי.

ענקית המסחר המקוון אמזון עקפה את חברת מיקרוסופט במונחי שווי שוק לאחר שמנייתה קפצה אמש במסחר ביותר מ-3%.

יצרנית הרכב היפנית ניסאן  רושמת ירידות. מנכ"ל החברה, קרלוס גוהן, הופיע לראשונה בבית המשפט בטוקיו לאחר שלפני כחודשיים הודיע מנכ"ל ענקית הרכב, הירוטו סייקאווה, כי לאחר חקירה פנימית שנמשכה חודשים, עצרה המשטרה היפנית את גוהן, בחשד שהשתמש בנכסים של החברה בלי פיקוח, שדיווח לרשות ני"ע על הכנסה פחותה מזו שהייתה לו, ובקצרה - ששילשל לכיסו במרמה לפחות 40 מיליון אירו במהלך חמש השנים האחרונות. גוהן הכחיש את מעשיו בבית המשפט.

באוסטרליה, ה-S&P/ASX 200  התאושש מהירידות שרשם מוקדם יותר. מניות הפיננסים מושכות את המדדים מעלה, כאשר ארבעת הבנקים הגדולים במדינה רושמים עליות: Australia & New Zealand Banking Group , הבנק המרכזי של אוסטרליה Commonwealth Bank of Australia  ו- Westpac  .