דסק"ש תחלק דיבידנד של 100-150 מיליון שקל באמצעות ניירות ערך סחירים שבידיה

בסיכום הרבעון השלישי הציגה יתרת רווחים ראויים לחלוקה בסך 848 מיליון שקל, ובקופתה מזומנים בסכום עתק של כ-2.2 מיליארד שקל • בחודשים האחרונים ביצעה החברה השקעות נרחבות בני"ע שלה ושל החברה הקשורה אי.די.בי פתוח, על רקע הירידות החדות במחיריהם

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי, כנס שוק ההון \ צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי, כנס שוק ההון \ צילום: איל יצהר

חברת ההחזקות דיסקונט השקעות (דסק"ש) שבשליטת אדוארדו אלשטיין דיווחה היום כי היא בוחנת חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה, בהיקף של 100-150 מיליון שקל. דסק"ש הציגה בדוחות הרבעון השלישי יתרת רווחים ראויים לחלוקה בסך של 848 מיליון שקל, וקופת המזומנים שלה מכילה כיום סכום עתק של כ-2.2 מיליארד שקל.

דסק"ש   מוחזקת כיום בידי חברת דולפין שבשליטת אלשטיין, ודיבידנדים שתחלק מיועדים לתשלום הריבית על הלוואת המוכר שנטלה דולפין מאי.די.בי, לצורך רכישת השליטה בדסק"ש מידיה. לדברי דסק"ש, ישולם הדיבידנד במזומן ו/או בעין, כלומר באמצעות חלוקה של ניירות ערך סחירים שבידיה, המוחזקים במסגרת מדיניות ניהול יתרות הנזילות של החברה. 

דסק"ש הציגה בסוף ספטמבר קופת המזומנים דשנה בהיקף של 2.42 מיליארד שקל, כשעד סוף דצמבר שולם סכום של 467 מיליון שקל לפירעון תשלומי קרן וריבית למחזיקי האג"ח. כמו כן, מאז הספיקה דסק"ש למכור מניות של החברה הבת שופרסל ב-416 מיליון שקל, ומנגד לרכוש מניות של הבנות נכסים ובנין ב-47 מיליון שקל ושל אלרון ב-22 ממיליון שקל.

בשלושת החודשים האחרונים ביצעה החברה השקעות נרחבות בניירות ערך שלה ושל החברה הקשורה, אי.די.בי פתוח, על רקע הירידות החדות במחירי מניות חברות ההחזקה ואיגרות החוב שלהן. כך למשל, היא רכשה מניות של עצמה בכ-21 מיליון שקל, אג"ח של עצמה בכ-13 מיליון שקל ואג"ח של אי.די.בי בכ-95 מיליון שקל.

את רכישת מניותיה ביצעה דסק"ש במסגרת תוכנית לרכישה עצמית בהיקף של עד 120 מיליון שקל, שהשיקה לאחרונה. במקביל, דיווחה היום דסק"ש כי היא בוחנת אימוצה של תוכנית רכישה עצמית לאיגרות חוב שלה, בהיקף של עד כ-150 מיליון שקל.