מועצת הרשות השנייה אישרה מחדש את מיזוג רשת וערוץ עשר

יו"ר מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', עמדה בהתנגדותה גם הפעם והצביעה נגד המיזוג • כעת נשארה עוד אבן-דרך אחת בדרך למיזוג בפועל: סגירת העסקה בין קשת ורשת על מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות

המכשלה הרגולטורית האחרונה בדרך למיזוג רשת וערוץ עשר הוסרה הערב (ה'), כשמועצת הרשות השנייה אישרה מחדש את המיזוג בין הערוצים. מועצת הרשות קבעה שימוע כדי לדון בהמלצת ועדת הריכוזיות על הכנסת דירקטורים מטעם המועצה לדירקטוריונים של הערוצים המסחריים. יו"ר מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', עמדה בהתנגדותה גם הפעם והצביעה נגד המיזוג.

נזכיר כי כעת נשארה עוד אבן-דרך אחת בדרך למיזוג בפועל: סגירת העסקה בין קשת ורשת על מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת. בקשת לא המתינו הרבה ושחררו הערב סרטון ראשון המבהיר לצופים את פשר השינוי המתקרב ויוצר חיבור בין מה שהיה "חדשות 2" לבין קשת 12. 

אודי אנג'ל, בעל המניות המרכזי שיישאר ברשת לאחר המיזוג עם ערוץ עשר, הוציא לאחר האישור תגובה רשמית, בה הודה לכל הרגולטורים שאישרו את המיזוג, לעובדים ולאנשי חברת החדשות.

"לצערנו", נכתב בהודעה, "עקב מגבלות רגולטוריות נאלץ עידן עופר למכור את החזקותיו בערוץ, ולאור שינויים בהרכב בעלי המניות באנדמול, שצמצמו את השקעתם ברשת, נאלצו בעלי רשת להקטין את החזקתם בערוץ הממוזג.

"כעת, כשהשליטה בערוץ הממוזג הועברה לבעלי ערוץ עשר, אנו רוצים לאחל הצלחה ליו"ר הערוץ הממוזג, נדב טופוסלסקי, לחברי הדירקטוריון, למנכ"ל הערו יוסי ורשבסקי ולכל הנהלת הערוץ ועובדיו - הצלחתכם היא הצלחתנו!". 

כאמור, יו"ר מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', הצביעה נגד המיזוג. "אני מכבדת את החלטת המועצה ומלאת הערכה לחברי המועצה על התהליך המקצועי ועל הרצינות שהפגינו לאורך כל הדרך", מסרה הערב. "אני באופן אישי החלטתי להצביע נגד המיזוג, כי חששתי - כפי שטענתי במהלך החודשים האחרונים - כי מיזוג הוא הפתרון הקל ולא הפתרון הנכון".

לדברי שמאלוב-ברקוביץ', "אני עדיין מאמינה כי זהו אינטרס ציבורי לפתוח את שוק התקשורת, ומקווה ששוק הטלוויזיה המסחרית לא יהפוך במקרה הטוב לדואופול ובמקרה הרע למונופול. עדיין נדרשת עבודת עומק בטיפול בכשלי שוק התקשורת הקיימים מזה 15 שנים. אני מאחלת הצלחה לערוץ הממוזג".

בעלי המניות של ערוץ עשר מסרו: "אנו מברכים על ההחלטות שהתקבלו אתמול והיום, על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים ועל-ידי חברי מועצת הרשות השנייה, ומודים על העבודה המאומצת שנעשתה על-ידם באישור עסקת המיזוג בלוח הזמנים הקצר. בימים הקרובים יושלמו ההכנות להשקת הערוץ החדש, שיחל את שידוריו בקרוב".