השווקים יורדים? קרן הלמן אלדובי P2P ממשיכה לגייס - וכבר מנהלת 340 מיליון שקל

בדצמבר האחרון בית ההשקעות הלמן אלדובי השלים סבב גיוס נוסף בקרן הציבורית הלמן אלדובי P2P "והגדול ביותר עבור הקרן" בהיקף של כ-95 מיליון שקל • מדובר בקרן השקעות ציבורית שמשקיעה את כספיה בהלוואות של חברות אמריקאיות שהינן פלטפורמות מתן אשראי צרכני

חן לוי / צילום: אביב נווה
חן לוי / צילום: אביב נווה

המשקיעים ממשיכים לחפש אפיקים שאינם קשורים ישירות בשוק ההון, כך שבעוד שמדדי המניות "חטפו" בדצמבר האחרון במידה ניכרת, בית ההשקעות הלמן אלדובי השלים סבב גיוס נוסף בקרן הציבורית הלמן אלדובי P2P, "והגדול ביותר עבור הקרן", בהיקף של כ-95 מיליון שקל. לפיכך, נכון להיום הקרן שהוקמה ביולי 2017, כבר מנהלת נכסים בהיקף של כ-340 מיליון שקל.

מדובר בקרן השקעות ציבורית שמשקיעה את כספיה בהלוואות של חברות אמריקאיות שהינן פלטפורמות מתן אשראי צרכני בדרך של Peer to Peer (או בקיצור, P2P) - ולפי שעה pkypurnu, PROSPER ו-Lending Club. אלו פלטפורמות דיגיטליות המתווכות בין לווים למלווים, כאשר הן מבצעות הליך של חיתום וגבייה של כספי ההלוואה בתמורה לעמלות משני הצדדים.

פוטנציאל התשואה בהלוואות הצרכניות בארה"ב גבוה יחסית לשוקי חוב ואשראי אחרים, שכן הריביות שם מאוד גבוהות, ובתחום ה-P2P הן אף מגיעות ל-15%. ואולם, כתמונת מראה לפוטנציאל התשואה, באפיק זה קיים גם סיכון - כמו בכל השקעה שמניבה תשואה. במקרה זה מדובר בהלוואות שניתנות ללא ביטחונות, וששיעורי הדיפולט בהן אינם מבוטלים.

נכון לסוף ספטמבר האחרון ניהל בית ההשקעות נכסים בהיקף כולל של כ-20.4 מיליארד שקל, רובם בתחום החיסכון לטווח ארוך (ללא שקלול נכסי חברת חשמל שבית ההשקעות מנהל), כשבנוסף הוא דיווח על כך שבקרן ה-P2P שלו נכסים שהסתכמו אז בשווי של כ-65 מיליון דולר (כ-240 מיליון שקל).

נוסף על הקרן של הלמן אלדובי ישנן עוד כמה קרנות שמאפשרות השקעה בפלטפורמות ה-P2P האמריקאיות, אך הן פרטיות ומיועדות בעיקר למשקיעים כשירים.

בעבר דיווחנו כי דמי הניהול בקרן של הלמן אלדובי מדורגים ותלויים בהיקף ההשקעה, וש"הם עומדים על 0.1%-0.6%, ובנוסף 10%-12% מהתשואה, בתנאי שהתשואה הייתה מעל 5%". את הקרן מנהל חן לוי, מנכ"ל הלמן אלדובי ניהול תיקי השקעות. מנכ"ל בית ההשקעות הלמן אלדובי הוא רמי דרור.