הוט | בלעדי

משרד התקשורת בוחן האם לאפשר להוט למכור חבילות משולבות למגזר העסקי

המשרד בוחן את ביטול המגבלה שמוטלת כיום על הוט - דבר שיאפשר לה לשווק ללקוחות עסקיים חבילות משולבות, שכוללות גם סלולר וספק אינטרנט, לצד התשתית הקווית

משרד התקשורת בוחן את בקשת הוט להקלה משמעותית שתאפשר לה למכור חבילות של סלי שירותים במגזר העסקי, הכוללות תשתית קווית, ISP (ספק אינטרנט) וסלולר. כרגע הוט היא החברה היחידה בשוק שלא יכולה להציע ללקוחות עסקיים חבילה משולבת, והדבר פוגע במאמצים שלה להתרחב בשוק העסקי שבו בדרך-כלל קיימת העדפה לפתרונות כוללים.

המגבלה שמוטלת על הוט נוגעת גם לשוק העסקי וגם לשוק הפרטי, אך בשלב הראשון נראה כי המטרה היא להקל על החברה בשוק העסקי. ההפרדה המבנית שחלה על הוט אינה דומה להפרדה המבנית שחלה על בזק, אך בהוט רואים במניעת החבילות המשולבות פגיעה משמעותית, שכן מדובר ביתרון שניתן למתחרותיה על פניה. החברה טוענת כי לקוחות עסקיים שמבקשים הצעות לפתרונות תקשורת, מקבלים מפרטנר ומסלקום הצעות שכוללות גם את רכיב הסלולר, וזו הצעה שהיא לא יכולה להתמודד מולה, בשל המגבלות שמוטלות עליה.

בהוט חוששים ששיתופי-הפעולה של החברות-בנות בבזק יחמירו עוד יותר את המצב. בזק בינלאומי היא שחקן מאוד חזק בשוק העסקי, וגם פלאפון לא טומנת ידה בצלחת. זוהי אחת הסיבות שהיא מקווה לקבל את האישור המיוחל מהר ככל האפשר. כרגע להוט יש נתח שוק של כ-8% בשוק העסקי, ולבזק יש נתח שוק של כ-70%. יתר האחוזים מתחלקים בין פרטנר, סלקום ועוד. 

הוט שמה לה למטרה להתרחב בשוק העסקי ולהשתלט על נתח שוק גדול יותר. היתרון שלה על פני המתחרות בשוק הוא העובדה שהיא מציעה בו קצבים של 500 מגה בייט בשנייה, ללקוחות קטנים ובינוניים. זאת לעומת השוק הפרטי, שבו היא מציעה קצבים 200 מגה בייט בשנייה לכל היותר. 

אלא שלמרות היתרון היחסי של הוט במהירות המוצעת, הביורוקרטיה פוגעת ביכולתה להתרחב. הרישיון של החברה אוסר עליה כאמור למכור קישוריות לאינטרנט ביחד עם תשתית, וכך מי שפונה לחברה ומבקש לקבל מלבד התשתית גם את הקישוריות לאינטרנט, לכאורה נדרש לנתק את השיחה ולהתקשר ישירות מול ספקית האינטרנט הוט נט, או לכל ספק אחר. המגבלה הזו אינה קיימת בסלקום ופרטנר, ולכן קל להן יותר למכור חבילות טריפל במחיר מוזל.