אודי אנג'ל: "בישראל 2019 בלתי אפשרי להחזיק יותר את הבית שאני אוהב"

במכתב לעובדי רשת התייחס אנג'ל לסיבות שהביאו למיזוג בין רשת וערוץ עשר: "ניבאנו אך לא הצלחנו לשכנע כי המציאות של הפיצול דינה להסתיים במהרה"

אודי אנג'ל / צילום: איל יצהר
אודי אנג'ל / צילום: איל יצהר

שעות ספורות לפני שמיזוג רשת וערוץ עשר הופך לעובדה מוגמרת, שלח אודי אנג'ל, מבעלי ערוץ רשת, מכתב פרידה לעובדים, שבו הסביר חלק מהסיבות שהביאו למהלך המיזוג עם ערוץ עשר ולכך שבעלי המניות של רשת יחזיקו במניות מיעוט בערוץ הממוזג. "התברר לי", כתב אנג'ל לעובדים, "כי בישראל 2019 קשה ולמעשה בלתי אפשרי להחזיק יותר את הבית שאני כל-כך אוהב".

אנג'ל התייחס לשנה שחלפה מאז פוצל ערוץ 2 וכתב כי "המציאות הכלכלית בשנה החולפת הייתה בלתי אפשרית, ולצערי הרב מצאנו את כולנו נאבקים ללא הצלחה ביום-יום שלנו מול קובעי המדיניות על-מנת לנסות ולשנות את המצב בסביבה העסקית, שבה השרידות הכלכלית לא פעם העסיקה אותנו יותר מאשר עשיית התוכן. כל זאת בנוסף לתמורות ולשינויים בהרגלי הצפייה עם כניסתם של הגופים הבינלאומיים לשוק, שגם מתחילים לנגוס בנתח ההכנסות של הגופים המשדרים.

"נאבקנו בכל כוחנו. הזהרנו. ניבאנו, אך לא הצלחנו לשכנע כי המציאות של הפיצול דינה להסתיים במהרה. לא הצלחנו לשכנע כי מבנה השוק הכלכלי והרגולטורי בישראל צר מלהכיל 3 שחקנים. והמציאות לא אחרה לבוא. אין מנוס: באם אנחנו רוצים טלוויזיה איכותית במבנה שוק תחרותי עם היצע רחב - הרי שהיה עלינו להתכנס למבנה שוק של שני שחקנים פעילים".

בהתייחסו למבנה הבעלות החדש בערוץ הממוזג, כתב אנג'ל כי "מבנה הבעלות החדש של רשת נבע בחלקו מהגבלות רגולטוריות וועדת הריכוזיות, שמנעו משותפי לדרך עידן עופר להמשיך להחזיק בערוץ הממוזג, ותהליך של שינוי בעלות אצל שותפתנו אנדמול".