משרד התקשורת העניק לאוניברסיטת בר-אילן רישיון לניסויים בדור חמישי

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן: "ראינו כאן בבר-אילן פוטנציאל למשהו מאוד ייחודי, ולכן הרישיון שהענקנו למרכז הוא ייחודי"

אוניברסיטת בר-אילן / צילום:Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
אוניברסיטת בר-אילן / צילום:Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

אוניברסיטת בר-אילן קיבלה היום (ג') ממשרד התקשורת רישיון ייחודי לקיים ניסויים מתקדמים. שיתוף-הפעולה המסתמן בין משרד התקשורת לבין בר-אילן נחשף ב"גלובס". אוניברסיטת בר-אילן היא הראשונה לקבל רישיון מסוג זה, המאפשר ניסויים מגוונים בטכנולוגיות מתקדמות. הניסוי יתקיים כחלק ממרכז ערים חכמות באוניברסיטת בר-אילן, במטרה ליצור שיתופי-פעולה בין חברות מסחריות וחברות הזנק המעוניינות לקיים ניסוי בתחום התקשורת יחד עם חוקרים וסטודנטים מהאוניברסיטה. במסגרת הרישיון יבחנו מערכות מבוססות תקשורת בטכנולוגיות שונות כשהמטרה המשותפת היא לקדם מערכות הצפויות להשתלב במרחב הציבורי, על מנת להטיב ולשפר את איכות חיי התושבים לרבות את האינטראקציה בין התושב לרשות המקומית.

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, ציין כי ההרגלים שלנו כאזרחים וכארגונים ישתנו לבלי היכר: "המעבר שלנו לדור 5 היא המהפכה הגדולה. זו לא הרחבה רק של רוחב ואיכות הגלישה בטלפונים, זו מהפכה שתשנה את אורחות החיים שלנו. כהן הסביר כי משרד התקשורת יודע מה הציפיות מדור - 5 אבל לא הצליח עדיין לפענח את היישום של דור 5, ולכן המשרד לומד ממספר מקומות בעולם שנמצאים בניסוי ותהייה.

"האקדמיה עם העולם היישומי הוא בשורה שלא ראינו עד כה. נשתדל מאוד שכל מיזם ופרויקט שאנו חושבים שיש להביא למרכז בבר-אילן נדאג להביאו.

"ראינו כאן בבר-אילן פוטנציאל למשהו מאוד ייחודי, ולכן הרישיון שהענקנו למרכז הוא ייחודי. אין לו אח ורע ולא בכדי נאמר שבתקופה האחרונה יצרנו מסגרת כי זה משהו חדש שלא נעשה. מסגרת שבו משרד התקשורת מעניק רישיון לבצע את שיתוף-הפעולה הזה, ומכאן שיש חיבור מאוד חדשני.

נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אריה צבן: "אוניברסיטת בר-אילן מתפקדת גם כמעבדה אורבנית חדשנית. הרישיון יאפשר לנו לייצר שינוי תוך שמירה על מצוינות. זו המשימה ומשרד התקשורת הוא שמאפשר לנו לעשות זאת ברמה בינלאומית ואנחנו מבטיחים לעמוד במשימה".

מנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן זהר ינון: "אנחנו פותחים עידן חדש של collaboration nation . הדרך לייצר שינוי היא אך ורק על ידי שיתופי פעולה".