מבקר המדינה: "אני דוחה בשאט נפש את מתקפות השר גלנט"

המבקר יוסף שפירא בכנס השנתי של איגוד מבקרי הפנים: "אשר יגורתי בא לנו... בימים האחרונים שמענו מועמד שתוקף באופן חסר תקדים את היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה ויינשטיין, ואת מבקר המדינה הקודם, מיכה לינדנשטראוס, ומטיל ספק ביושרם"

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא / צילום: תמר מצפי
מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא / צילום: תמר מצפי

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, מגנה הבוקר (ה') את השר יואב גלנט המתמודד בפריימריז של הליכוד. בדבריו של גלנט מן העבר, אשר שודרו בחברת החדשות, הוא צוטט כמאשים את היועץ המשפטי לשעבר, יהודה ויינשטיין, ואת מבקר המדינה לשעבר, מיכה לינדנשטראוס, בכך שהם נסחטו ברקע ההחלטה שלא לאשר את מינויו של גלנט לרמטכ"ל בשנת 2011.

הבוקר הופיע שפירא בכנס השנתי של איגוד מבקרי הפנים ואמר: "אשר יגורתי בא לנו... בימים האחרונים שמענו מועמד שתוקף באופן חסר תקדים את היועץ המשפטי לממשלה הקודם, עו"ד יהודה ויינשטיין, ואת מבקר המדינה הקודם, מיכה לינדנשטראוס, ומטיל ספק ביושרם".

"אני דוחה בשאט-נפש מתקפות אלה, ובוודאי מפי גורם בכיר שמבקש את אמונו של הציבור. הן היועץ המשפטי לממשלה והן מבקר המדינה פועלים באופן מקצועי לחלוטין, ואין הם שוקלים שיקולים פוליטיים בהחלטותיהם. כך היה בעבר, כך מתקבלות החלטות בהווה, וכך יהיה גם בעתיד".

עוד הוסיף שפירא: "על-מנת שלא ישתמע מדבריי כי גורמים אלה חסינים מפני ביקורת, אבהיר - ברחל בתך הקטנה - כי ניתן לבקר החלטות או התנהלות של יועץ משפטי לממשלה או של מבקר המדינה ושל כל גורם אחר. אף אחד איננו חסין מפני ביקורת. ואולם ביקורת צריכה להיות לגופם של דברים ולא לגופם של אישים, ועליה להיות עניינית ולהיאמר בדרך מכובדת ומכבדת. לא כך היה במקרה זה".

שפירא אמר שהוא מבקש מכל המועמדים ומכל המפלגות להקפיד ולנהל מערכת בחירות עניינית ומכבדת, ובוודאי שלא לתקוף את שומרי הסף כחלק מקמפיין הבחירות שלהן. "יש לזכור שיש גם חיים לאחר הבחירות, וכן שהציבור כולו מסתכל על התנהלות נבחריו, טרם הבחירות ולאחריהן, ומייחל להתכבד בהם".