השעון החכם הלשין ואדם בבריטניה הורשע ברצח כפול מ-2015

אדם הורשע ונדון למאסר עולם על רצח שני בכירים בעולם התחתון באיזור מנצ'סטר בזכות דאטה שנאסף משעון הספורט של חברת Garmin שהיה בבעלותו - כך לפי דיווח של הבי.בי.סי.

השעון החכם של גרמין / צילום: Shutterstock
השעון החכם של גרמין / צילום: Shutterstock

אדם הורשע ונדון למאסר עולם על רצח שני בכירים בעולם התחתון באיזור מנצ'סטר בבריטניה, בזכות דאטה שנאסף משעון הספורט של חברת Garmin שהיה בבעלותו - כך לפי דיווח של הבי.בי.סי. הרוצח, מארק פלוס, היה אצן, סו שף ומתנקש עבור העולם התחתון אשר רצח מנהיג בעולם התחתון, פול מסיי, ואת שותפו ג'ון קינסלה ב-2015. במסגרת חקירתו, הרשויות חיפשו ראיות בדאטה שנאסף בחשבון שלו בגרמין. לפי דיווחים, הם החלו לבחון את הדאטה לאחר שהבחינו בתמונות שלו עונד את השעון במירוץ במנצ'סטר שנערך בשנת 2014, וחיפשו את המכשיר בביתו.

בדאטה שנאסף בשעון נמצא כי פלוס שהה באיזור הבית בו מסיי נהרג בחודשים שלפני הרצח. לפי דיווח של ה-Liverpool Echo, בין היתר תועד כי במשך 35 דקות הוא צעד מביתו שלו לשדה מחוץ לביתו של מסיי, תיעוד שהצביע על כך כי פלוס עסק באיסוף מודיעין חודשיים לפני ההתנקשויות. בנוסף, מהדאטה שנאסף עלה כי פלוס רכב על האופניים שלו לשדה, ומהירות הרכיבה שלו ירדה ככל שהתקרב אליו, מה שמצביע על כך שעבר להליכה. לאחר מכן הוא עצר לשמונה דקות. הרשויות השתמשו באותה דאטה כדי לבסס את נתיב הבריחה שלו, לפי דיווחים.

בחודש אוקטובר, אדם מקליפורניה הורשע ברצח ביתו החורגת בסיוע דאטה שנאסף מצמיד כושר של Fitbit ובנובמבר שופט מניו המפשייר הורה לאמזון למסור הקלטות מהרמקול החכם אקו, מאחר שהאמין כי ההקלטות יסייעו להרשיע אדם הנחשד ברצח.