מנדלבליט הודיע רשמית: ההחלטה על שימוע בתיקי נתניהו תתקבל לפני הבחירות

(עדכון) - כעת זה רשמי: לדברי היועמ"ש, אין מניעה לפרסם את החלטתו בנוגע לתיקי רה"מ עוד לפני הבחירות • בכל מקרה, ההחלטה לא תתקבל בשבועיים הקרובים • "גלובס" חשף לפני כ-10 ימים את ההחלטה הצפויה • נתניהו הגיב ואמר כי מנדלבליט נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת: "אני בטוח בצדקתי ובטוח שהאמת תצא לאור"

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: רפי קוץ
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: רפי קוץ

כעת זה רשמי, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, דחה את בקשת פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא לזמנו לשימוע לפני הבחירות לכנסת.

דוברות משרד המשפטים פרסמה הבוקר (ו') את תשובת היועמ"ש מנדלבליט בנוגע להחלטתו על מועד פרסום ההחלטה בנוגע לתיקי ראש הממשלה נתניהו לבקשת סנגוריו של ראש הממשלה. היועמ"ש הודיע בתשובתו כי אין כל מניעה לקבלת ופרסום החלטה מטעמו לשקול להגיש כתב אישום בתיקים הנוגעים לראש הממשלה, בכפוף לשימוע, גם לפני מועד הבחירות.

בכל מקרה, לפי המכתב שנשלח הבוקר, החלטה בנוגע לתיקי נתניהו לא תתקבל בשבועיים הקרובים.

למכתב המלא של היועמ"ש

אחר-הצהריים התייחס נתניהו לדברים בעמוד הפייסבוק שלו בסרטון שהעלה. "נראה כי היועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת. הם לוחצים להגיש נגדי כתב אישום בכל מחיר, גם כשאין כלום, העיקר שיהיה לפני הבחירות. אחת ההחלטות הגורליות ביותר בתולדות המדינה, החלטה שעלולה להביא להעלאת השמאל לשלטון, מתקבלת בחיפזון ובמהירות שיא.

"בכירים בפרקליטות אמרו לעיתון 'גלובס': גם אם מנדלבליט היה רוצה, הוא לא היה מספיק לקרוא את כל החומרים שנאספו בחקירות. הוא מסתפק בקריאת סיכומים ובחוות-דעת של צוות הפרקליטות. זה אבסורד. אפשר רק לקוות שהלחץ של השמאל לא יעבוד פעם נוספת, כשהיועץ יידרש לשאלה אם שתיים וחצי כתבות באינטרנט זה שוחד. פשוט מגוחך. בכל מקרה - אני בטוח בצדקתי ובטוח שהאמת תצא לאור".

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הם עדיין בראשיתם. נתניהו הוא בגדר חשוד, הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.