ענקית המחשוב IBM פרסמה דוחות טובים - והמניה זינקה במסחר המאוחר

למרות רבעון שני ברציפות של ירידה בהכנסות, אלה עלו על התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק והסתכמו ב-21.76 מיליארד דולר ברבעון הרביעי • החברה צופה רווח למניה של לפחות 13.90 דולר ב-2019 • במהלך הרבעון ביצעה IBM את העסקה הגדולה בתולדותיה, רכישת Red Hat, שצפויה להיסגר ברבעון השני

וירג'יניה רומטי, מנכ"לית יבמ / צילום: רויטרס
וירג'יניה רומטי, מנכ"לית יבמ / צילום: רויטרס

ענקית המחשוב IBM  דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על דוחות טובים לרבעון הרביעי, כאשר עקפה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים וסיפקה תחזית להמשך שעולה על התחזיות של השוק. מניית IBM זינקה בכ-7% במסחר המאוחר.

בשורה העליונה, הכנסותיה של IBM ברבעון הרביעי של 2018 הסתכמו ב-21.76 מיליארד דולר. מדובר בירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וירידה עקבית זה הרבעון השני ברציפות, אך מדובר בנתון שעלה על התחזיות המוקדמות של האנלסטים בוול סטריט שצפו הכנסות של 21.71 מיליארד דולר ברבעון. בשורה התחתונה, הרווח למניה הסתכם ב-4.87 דולר, מעל לתחזיות לרווח של 4.82 דולר למניה.

גם בסיכום 2018 החברה עלתה על תחזית הרווח כשרשמה רווח למניה של 13.81 דולר, לעומת התחזיות לרווח של 13.78 דולר למניה.

החטיבה העסקית הגדולה ביותר של IBM, שירותי טכנולוגיה ושירותי ענן, רשמה הכנסות של 8.9 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות של האנליסטים להכנסות של 9.04 מיליארד דולר.

לגבי התחזית להמשך, IBM צופה כעת רווח של לפחות 13.90 דולר למניה ב-2019, לעומת התחזיות של השוק לרווח של 13.79 דולר למניה. התזרים החופשי של החברה ל-2019 צפוי להגיע ל-12 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות השוק שנעו סביב 12.39 מיליארד דולר ב-2019.

רק לפני שנה, IBM הכריזה בתרועת ניצחון על חזרה לצמיחה אחרי כמעט שש שנים של התכווצות הכנסות. נזכיר כי IBM שדרגה את עסקי מחשוב הענן שלה באוקטובר האחרון כאשר הודיעה על רכישת Red Hat בכ-33 מיליארד דולר. זו העסקה הגדולה ביותר שהיא ביצעה מעודה, מה שאמור לשפר את יכולתה של IBM לשווק שירותים היברידיים, כלומר הרצת תוכניות הן על גבי שרתי חברה לקוחה, והן על שירותי אינטרנט של IBM וחברות אחרות במקביל. עסקת Red Hat צפויה להיסגר במחצית השנייה של השנה.