אאורקראוד תצטרף כשותפה בקרן השקעות חדשה בתחום הקנאביס

חברת השקעות ההמונים הודיעה כי תשקיע ותהפוך שותפת ב-7thirty, קרן החדשה שתשקיע בחברות מכשור רפואי, טכנולוגיה לחקלאות, קמעונאות, מסחר מקוון, וחברות נוספות שעיסוקן בתחום הקנאביס

ג'ון מדווד מייסד ומנהל קרן Ourcrowd / צילום: תמר מצפי
ג'ון מדווד מייסד ומנהל קרן Ourcrowd / צילום: תמר מצפי

חברת השקעות ההמונים אאורקראוד הודיעה על כוונתה להשקיע ולהפוך לשותפה בקרן 7thirty בתחום הקנאביס, קרן בהיקף של 30 מיליון דולר המוקמת בימים אלה לשם השקעה בטכנולוגיות קנאביס.

הקרן החדשה תשקיע בחברות הנוגעות בקנאביס ממגוון כיוונים, ביניהם מכשור רפואי, טכנולוגיה לחקלאות, קמעונאות, מסחר מקוון, זירות מסחר, פתרונות ניהול מידע לגבי צריכת הצמח וגם מחקר לגבי ההשפעות הרפואיות.

הקרן תמוקם בקולורדו אך תכלול פעילות גם בישראל, קנדה וארה"ב. את קרן 7thirty מוביל המשקיע מיכה טיפמן, אשר ייסד את קרן CanopyBoulder - קרן שהשקיעה ב-90 חברות הקשורות בתחום הקנאביס, חלקן הפכו למובילות בתחום. בין החברות הללו: Wurk, המספקת שירותי תשלום וכוח אדם לעובדי תעשיית הקנאביס; BDS Analytics, המספקת שירותי ייעוץ ומיפוי טרנדים לתחום הקנאביס וכן Front Range Biosciences, שאינה חברת תוכנה אלא ספקית של זרעים ושתילים. חברת ביזנס אינסיידר הצביעה על טיפמן כ"כוכב עולה בתחום השקעות הקנאביס".

אאורקראוד השקיעה בעבר במספר חברות בתחום הקנאביס. כך למשל היא הייתה מבין המשקיעות הראשונות בחברת Syqe שמפתחת מכשיר אידוי ייחודי לקנאביס רפואי, הניתן במימון מדוד, וכן בחברת Edenshield הנותנת פתרונות הדברה ירוקה לתחום.

מנכ"ל אאורקראוד, ג'ון מדווד, אמר: "הצמיחה המהירה של שוק הקנאביס החוקי והרפואי מרשימה מאוד. קנדה אישרה לאחרונה צריכה חוקית של קנאביס, וישראל נמצאת, כך נראה, בשלבים האחרונים לאישור יצוא הקנאביס. המחקר הקליני בתחום עולה בכמותו ובאיכותו כל הזמן. השוק הזה ייצור פעילות השקעה חסרת תקדים והחזרים אדירים לסטארט-אפים הפועלים בו. אנחנו מתכננים להשקיע יחד עם שותפינו בחברות רציניות שהן חלוצות של טכנולוגיה לשוק החשוב והצומח הזה".

לדברי טיפמן: "אנחנו שמחים לקבל את ישראל לקרן שלנו. ישראל היא מובילה וחלוצה בתחום הקנאביס הרפואי, ואאורקראוד הוכיחה את עצמה כמשקיע עם ערך מוסף".

כפיר כחלון, המוביל את הקרן, אמר: "האפשרות לעבוד עם מיכה ועם הצוות של 7thirty מלהיבה מאוד עבורנו. אנחנו מצפים לשלב את החברות הישראליות שלנו עם המנהיגות שלהם בצפון אמריקה לרקיחת קרן מנצחת".