אינטרנט זהב: דרישה למנות את עו"ד יוסי שגב לקראת תביעה נגד הבנקים

מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב ידרשו מחר מהנאמן לשכור את שירותיו של עו"ד יוסי שגב בעקבות סירוב הבנקים להזרים הון לחברה ולהכיר באחריותם למצב שאליו נקלעה

עו"ד יוסי שגב / צילום: שלומי יוסף
עו"ד יוסי שגב / צילום: שלומי יוסף

משקיעים פרטיים ומוסדיים מקרב מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב צפויים לפנות מחר (א') לנאמן אינטרנט זהב יוסי הרניק כדי שידרוש מהחברה לשכור את שירותיו של עו"ד יוסי שגב לצורך תביעה משפטית נגד הבנקים עקב התנהלותם בעניין אינטרנט זהב וחברת-הבת שלה ביקום השולטת בבזק.

ההערכות בקרב מחזיקי האג"ח היא שיש להם עילה חזקה לתביעה נגד הבנקים אף הרבה יותר מאשר במקרה חברת טאו, שבו זכה עו"ד שגב בסכום של 80 מיליון שקל, עת ששימש כמנהל המיוחד של החברה ותבע את בנק לאומי על הנזקים שגרמו לחברה.

מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב דורשים מהבנקים להזרים הון לאינטרנט זהב, לאחר שלא הצליחה למכור את ביקום שנועדה להחזיר את חובם. מחזיקי האג"ח טוענים כי הבנקים סיכלו הצעות מכירה של ביקום במחירים סביב מיליארד שקלים, וכעת בעקבות העיכובים וההתנהלות שלהם לא הצליחה אינטרנט זהב למכור את ביקום במחיר שיספיק כדי להחזיר את מרב החוב.

נכס הבסיס של ביקום הוא בזק (26.3% מהמניות), שמנייתה ירדה בכ-20% מאמצע דצמבר - על רקע הצפי לירידה משמעותית ברווח השנתי ב-2018 בשל הפחתות ענק הקשורות לפרישת עובדים ולירידת ערך בשווי החברה-הבת yes. על רקע זה ירדו גם ניירות הערך של ביקום ושל החברה שמעליה בפירמידה, אינטרנט זהב - שאף הודיעה על מגעים לקראת הסדר חוב.

גיוס הון נוסף של ביקום לא בא בחשבון, משום שהוא ידלל את החזקות אינטרנט זהב בביקום כל עוד אינטרנט זהב לא משתתפת בעצמה בהנפקה. היתר השליטה בבזק דורש החזקה של יותר מ-50.01%, ולאחר ההנפקה שבוצעה השבוע ירדה החזקת אינטרנט זהב מ-64.8% לכ-52% בלבד.

בשבוע שעבר נכשל מכרז שערכה אינטרנט זהב במטרה למכור את החזקותיה בביקום, והשליטה בה עברה בפועל לידי מחזיקי האג"ח שלה - להם היא חייבת 728 מיליון שקל. אחת המתמודדות במכרז, קרן סרצ'לייט, חזרה לאחר מכן לתמונה עם הצעה של כ-400 מיליון שקל, המשקפת תספורת של כרבע מחוב האג"ח של אינטרנט זהב.