למטרה טובה: ישי דוידי שילם 85 אלף דולר עבור "עוד יום"

וגם: מי האיתי שמונה למנכ"ל 888? מי במעלים את המודעות ליום הזיכרון הבינלאומי לשואה?

ישי ושירה דוידי וגלית שנידמן / צילום: איל יצהר
ישי ושירה דוידי וגלית שנידמן / צילום: איל יצהר

אל אירוע ההתרמה השנתי של "מפעלות חינוך וחברה" הגיעו לפני כשבוע תומכי ותומכות העמותה. האירוע בשם "ערב אדום 2019", התקיים בסימן 20 שנה לייסודה של העמותה, הפועלת באמצעות ספורט, כך שהילדים בהם היא תומכת זוכים לזמן משחק, כולל מאמן, מדים וקבוצה - ובתמורה מביעים השקעה בהכנת שיעורי בית, נוכחות בשיעורי העשרה והשתתפות בפעילות חברתית. עד כה סייעה העמותה לכחצי מיליון בני נוער.

אל מועדון הזאפה בהרצליה הגיעו בין היתר: גלית שנידמן, יו"ר ידידי ערב אדום ובעלה אפי שנידמן, מנכ"ל ניאופרם ישראל; אדהם אבו לבן, מאמן הכדורגל של מפעלות חינוך וחברה; עירית ומושיק תאומים; מוטי ופלאית אורנשטיין, ממקימי העמותה; ד"ר מאיר אורנשטיין, מנכ"ל העמותה; שירה וישי דוידי, בעל השליטה בקרן פימי; אודי אנג'ל; חיים רמון; בני וחנה פרי-זן, יו"ר פעילים; שבתי שביט, לשעבר ראש המוסד ולשעבר מנכ"ל קופת חולים מכבי; פרופ' יצחק קרייס, מנכ"ל המרכז הרפואי שיבא; עידו הרטוב, מנכ"ל קבוצת גיתם ורבים אחרים.

במכירה הפומבית שנערכה במקום בניהולה של סיגל מרדכי, מנכ"לית סות'ביס ישראל, תרמו אמנים שונים את יצירותיהם. את הרכישה הגדולה ביותר ביצע דוידי שרכש את היצירה של האמן צדוק בן דוד, "עוד יום". מחירה ההתחלתי של היצירה עמד על 50 אלף דולר, ואילו דוידי התחדש בה לאחר ששילם עבורה 85 אלף דולר, שניתנו כתרומה למפעלות חינוך וחברה. בזמן שהאמנים קיבלו 25% משווי היצירות, בן דוד התעקש לתרום את מלוא סכום העבודה לעמותה. סך הכל נאספו באירוע כ-800 אלף שקל.

חילופים ב-888: איתי פזנר יחליף איתי פריברגר כמנכ"ל

חברת משחקי ההימורים הישראלית 888, הודיעה בשבוע שעבר על מינויו של איתי פזנר, סמנכ"ל התפעול של החברה, למנכ"ל. פזנר יחליף בתפקיד את איתי פריברגר, שימשיך לכהן כדירקטור לתקופה של עד 12 חודשים מעת ההודעה המוקדמת שלו, על מנת לתמוך במעבר ובתהליכים אסטרטגיים שנמצאים בעיצומם.

פזנר עובד בחברת 888 מזה 17 שנה, כאשר קודם למינויו כסמנכ"ל תפעול ב-2017 הוא כיהן כסמנכ"ל בכיר של חטיבת ה-B2C. פריברגר מסכם 14 שנים בחברה, מהן כ-8 בהנהלה הבכירה.

בריאן מטינגלי, יו"ר לא פעיל של החברה, מסר כי "לאיתי פריברגר היה תפקיד מרכזי בהפיכתה של 888 לאחת מחברות המשחקים המקוונים המובילות בעולם. הדירקטוריון מבין ומקבל את החלטתו לקחת צעד לאחור מניהול יומיומי של פעילות ציבורית גלובלית אינטנסיבית ועל מנת להבטיח מעבר חלק, אנו שמחים כי הוא יישאר עם 888 כדירקטור בחודשים הקרובים. 

"איתי פזנר הוא המחליף האידיאלי כמנכ"ל. לפזנר ניסיון רב ויכולות תפעול דינמיות שפיתח הבנה עמוקה של 888 במהלך 17 השנים האחרונות בחברה. יש לו ניסיון מוכח מצוין והוא עזר לצמיחתה של 888 במספר שווקים רגולטוריים חדשים ופיקח בשנים האחרונות על פיתוח ושיווק מוצרים חדשים. הוא עבד בצמוד לפריברגר מספר שנים, ובעיקר במהלך השנה האחרונה בתפקידו כסמנכ"ל תפעול, אשר יאפשר לו מעבר חלק ואפקטיבי".

בשנה האחרונה רשמה מניית 888, הנסחרת בבורסת לונדון, ירידה של קרוב ל-40% ושוויה של החברה הצטמק לכ-812 מיליון דולר.

איתי פזנר מנכל 888 הנכנס
 איתי פזנר מנכל 888 הנכנס

גם הם זוכרים: מי במעלים את המודעות ליום הזיכרון הבינלאומי לשואה

הקונגרס היהודי העולמי גייס בימים האחרונים דמויות מתחומים ועולמות שונים, האוחזות בשלט עם הכיתוב weremember# (אנחנו זוכרים), לטובת העלאת המודעות ליום הזיכרון הבינלאומי לשואה החל היום.

מדובר בקמפיין נוסף אותו יזם הקונגרס, שרתם לטובת הנושא את הויראליות של הרשתות החברתיות. כך, במסגרת הקמפיין הצטלמו מליוני אנשים, בהם מנהיגי מדינות, אישי ציבור, קבוצות ספורט ועוד. בישראל התגייסו לקמפיין אנשי עסקים שונים, וכל מנהלות ליגות הספורט. 

עוד במסגרת הפעילות, נערך במטה טוויטר העולמי פאנל בנושא בהשתתפות ניצולת שואה וניאו נאצית לשעבר. עוד נמסר כי בשנת 2018, הקמפיין זכה לחשיפה של יותר מ-650 מיליון בני אדם בעולם, ולהערכת הקונגרס היהודי העולמי השנה צפוי המספר להיות גבוה עוד יותר. במצטלמים: המיליארדר רומן אברמוביץ', בעלי קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי; עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל; אורן רווח, מנכ"ל אסתי לאודר; אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים ורבים אחרים.

רומן אברמוביץ/ צילום: Chelseafc
 רומן אברמוביץ/ צילום: Chelseafc

אורן רווח/ צילום:  אסתי לאודר
 אורן רווח/ צילום: אסתי לאודר

אריק פינטו/ צילום: דוברות בנה"פ
 אריק פינטו/ צילום: דוברות בנה"פ