"יש בסין תהליך מתמיד של שיפור והקפדה בנושאי קניין רוחני"

הדברים נאמרו במסגרת ביקור בישראל של ראשי המדיה של דרום סין, כחלק מיוזמה משותפת של ממשלת גוואנגז'ו ונציגות גוואנגז'ו בישראל, בהובלת ד"ר שוקי גלייטמן

יאנג קינגפ, נשיא הגוואנגז'ו דיילי גרופ, וד"ר שוקי גלייטמן
יאנג קינגפ, נשיא הגוואנגז'ו דיילי גרופ, וד"ר שוקי גלייטמן

השבוע מתארחים בישראל ראשי המדיה של דרום סין - עיתונות כתובה, אינטרנט וטלוויזיה, עיתונות המגיעה למאות מיליונים ברחבי סין. הביקור הוא יוזמה משותפת של ממשלת גוואנגז'ו ונציגות גוואנגז'ו בישראל, בהובלת ד"ר שוקי גלייטמן, נשיא קבוצת ההשקעות ישראל-גוואנגז'ו והנציגות, ולירז גבע, מנכ"לית הנציגות.

במסגרת הביקור התקיים דיאלוג בין הקבוצה הסינית לבין אנשי מדיה מובילים מישראל. המפגש נערך במרכז רבין וכלל גם ביקור במוזיאון בהדרכת דליה רבין. ניתנו סקירות כלכליות על ישראל, כולל של פרופ' ליאו ליידרמן, וסקירות על סין.

לשאלות בדבר האטת הצמיחה בסין, האורחים התייחסו לדרום סין (גוואנגז'ו בירת גואנגדונג - 150 מיליון תושבים, תל"ג לנפש כ-20,000 דולר), שם התל"ג עלה בשנת 2018 ב-8% (תחזית), והתוצר והיצוא התעשייתי עלו במספרים דומים.

נשאלו שאלות בדבר הגנה על קניין רוחני וזכויות יוצרים בסין, והעיתונאי הבכיר יאנג קינגפ, נשיא הגוואנגז'ו דיילי גרופ, מקבוצות המדיה המשפיעות ביותר בסין, ציין כי קיים תהליך מתמיד של שיפור והקפדה בנושא.

ד"ר שוקי גליטמן ציין כי גוואנגז'ו עוברת בשנים האחרונות תהליך מואץ של מעבר לתעשייה מוטת טכנולוגיה, כאשר הענפים המרכזיים בשינוי זה הם מדעי החיים, בינה מלאכותית ורובוטיקה, והתפיסה השולטת שם היא כי ישראל ללא ספק השותף המועדף.