בית המשפט הרשיע שוטר בתקיפת שלושה עצורים באתר בנייה בפסגת זאב

בנוסף הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים כי אמש הורשע שוטר נוסף בתקיפת חשוד בתחנת אריאל במהלך חקירתו

ניידת משטרה / צילום: תמר מצפי
ניידת משטרה / צילום: תמר מצפי

בית משפט השלום בנצרת הרשיע אתמול (א') שוטר ששירת בירושלים בגין תקיפת 3 עצורים באתר בנייה בשכונת פסגת זאב בירושלים.

לפי הכרעת הדין של השופטת הבכירה דלית שרון-גרין, במהלך משימת סיור שמטרתה איתור שוהים בלתי חוקיים, הבחין הנאשם (השוטר) בדמויות חשודות שהחלו במנוסה. השוטר רדף אחרי החשודים, כאשר בסיום המרדף, ולאחר שהוביל אותם עצורים סמוך לניידת המשטרה, הושיב אותם על ברכיהם כשהם אזוקים, תוך שהוא צועק עליהם, מכה בראשם ובהמשך סטר לשניים מהם וניסה לבעוט בעצור אחר.

בהכרעת הדין קבעה השופטת שרון-גרין: "ניכר כי הנאשם היה בעל הכוח, שוטר במשטרת ישראל, לבוש מדים, מחזיק בנשק ארוך ובאקדח, אשר הוביל 3 עצורים, שניים מהם שוהים בלתי חוקיים בארץ, אזוקים זה לזה, והכה אותם בראשיהם. בהמשך הושיב את שלושתם על הקרקע תוך ששם ידו על כתפיהם, ושעה שכל אחד מהם ישב אזוק על הקרקע, שב והכה אותם".

עוד קבעה השופטת "כי ביחס למכות בראשיהם של שלושת העצורים והסטירות לעצור הישראלי ולאחד השב"חים, הרימה המאשימה את הנטל המוטל עליה והוכיחה את עובדות כתב האישום ואת יסודותיה של העבירה מעבר לכל ספק סביר".

בית המשפט הורה כי ביחס לטענה כי השוטר נתן "ברכיה שהופנתה כלפי השב"ח השני", הוכח ניסיון לכך, אולם בית המשפט לא שוכנע כי בקיומה של העבירה המושלמת. משכך, בכל הקשור ל"ברכיה", בית המשפט מצא לנכון להרשיע בניסיון תקיפה בלבד.

שוטר נוסף הורשע בתקיפת חשוד בתחנת אריאל

שוטר נוסף הורשע אתמול בבית משפט השלום בראשון-לציון בגין תקיפת חשוד בתחנת אריאל במהלך חקירתו. החשוד, תושב השטחים, נחקר בחשד להשתתפות ביידוי אבנים.

על-פי כתב האישום, תשובותיו של החשוד לא הניחו את דעתו של השוטר, והוא החל למשוך לאחור את הכיסא עליו ישב החשוד וגרם לנפילתו ארצה, ובהמשך, נטען, סטר לחשוד בפניו.

סגן נשיאת בית משפט השלום בראשון-לציון, השופט שמעון שטיין, הרשיע את השוטר בעניין גרירת הכיסא והפלת החשוד, אולם בכל הקשור לטענה כי סטר לנחקר, בית המשפט ציין כי מתעורר בלבו הספק האם אירוע זה אכן אירע. משכך, השופט שטיין הורה על זיכויו של השופט בעניין זה מחמת הספק. הטיעונים לעונש יישמעו בהמשך השנה.

מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה נמסר: "הכרעות הדין שניתנו היום מבטאות את המחויבות של מח"ש להיאבק בנחישות בעבריינות שוטרים ולחתור לחקר האמת, מתוך גישה בלתי מתפשרת כלפי אלימות מיותרת, התעמרות ושימוש לרעה בכוח ובסמכות. כל זאת מתוך הבנה עמוקה לצורך לשמור על אמון הציבור במערכת האכיפה, בפרט כאשר מדובר במתלוננים הנמנים עם אוכלוסיות חלשות".