האירו עלה 0.65% מול השקל; דריכות לקראת הריבית של הפד

לפי כלכלני בנק הפועלים, "טרם ברור מה התוכניות העתידיות של ראשת ממשלת בריטניה, כאשר התרחיש הכי סביר הוא שהיא תנסה לדחות את תאריך היציאה מהאיחוד" • האירו עלה מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.201 שקלים, הדולר השיל 0.13% ושערו היציג נקבע על 3.680 שקלים • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

הליש"ט והאירו ראש בראש / אילוסטרציה: Shutterstock
הליש"ט והאירו ראש בראש / אילוסטרציה: Shutterstock

המסחר בשוק המט"ח מתנהל ללא שינוי מהותי מלבד הליש"ט  שיורדת 0.3% מול הדולר בצל חוסר הוודאות בעניין הברקזיט.

לפי כלכלני בנק הפועלים, "טרם ברור מה התוכניות העתידיות של ראשת ממשלת בריטניה, כאשר התרחיש הכי סביר הוא שהיא תנסה לדחות את תאריך היעד שנקבע ל-29 במארס לביצוע הברקזיט למועד מאוחר יותר. קיימת הסכמה בקרב כלכלנים על כך שיציאה מהאיחוד האירופי ללא הסכם מה שמכונה Disorderly Brexit, תפגע משמעותית במשק הבריטי ולכן היא האופציה שנמצאת בעדיפות הנמוכה ביותר". 

הדולר נסחר בהמתנה להודעת הריבית של הפד ביום רביעי. הפד צפוי להוציא הודעה מרגיעה לגבי "התחשבות בשווקים", כאשר נגיד הפד יעביר מסר דומה במסיבת עיתונאים, כך כותבים בלידר שוקי הון. "יחד עם זאת, הנתונים הכלכליים עדיין מצביעים על קצב צמיחה נאה ושוק עבודה "הדוק". רגיעה בשווקים במחצית הראשונה של השנה תתמוך בהעלאת ריבית הפד אחת במחצית השנייה של השנה".

כזכור, הבנק המרכזי האירופי (ECB) הותיר את הריבית בשבוע שעבר ברמה שלילית של 0.4% ובהודעתו הדגיש את החולשה בפעילות הכלכלית. בחודש דצמבר האחרון, הבנק המרכזי האירופי (ECB) סיים באופן רשמי את תוכנית רכישות האג"ח שבמסגרתה ביצע רכישות בהיקף של 2.6 טריליון יורו על פני תקופה של ארבע שנים. לפי כלכלני בנק פועלים, "לעת עתה, לא צפויה העלאת ריבית בשנה הקרובה".

האירו  עלה 0.65% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.201 שקלים, הדולר  השיל 0.13% ושערו היציג נקבע על 3.680 שקלים.

האירו  נסחר ללא שינוי מול הדולר סביב 1.142 דולר, הדולר אינדקס נסחר ללא שינוי סביב 95.8 נק'.