נעילה מעורבת בוול סטריט: מניית הארלי דווידסון צנחה מעל 5%

אחרי קאטרפילר, החברות 3M והארלי דווידסון הנמיכו תחזיות לשנה הבאה • אפל תפרסם את דוחותיה הלילה לאחר נעילת המסחר, לאחר שהנמיכה את התחזיות לרבעון הבא • נתוני מאקרו חלשים בארה"ב: אמון הצרכנים לינואר מתחת לצפי; מדד קייס שילר למחירי הבתים עלה פחות מהצפוי

רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס
רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים 

 

23:00

היפוך מגמה על רקע הציפייה לדוחות הכספיים של אפל, שפותחת את עונת דיווחי הטק, הוביל לנעילה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס ננעל בעליה של 0.23%, בעוד הנאסד"ק  ירד 0.86% ו-S&P 500  איבד 0.21% מערכו.

מניית אפל  ירדה 0.1% לקראת פרסום הדוחות לאחר הנעילה.

מניית 3M  עלתה 1.9% למרות הנמכת התחזיות לשנה הבאה. לעומתה, מניית הארלי דוידסון  נפלה מעל 5% לאחר הנמכת התחזיות ל-2020.

19:35

מניית הארלי דוידסון  צונחת ביותר מ-8% לאחר הדוחות. מניית אלרגן צוללת 7.3%, אנבידיה  נופלת בעוד 4.3% לאחר הצניחה חופשית אתמול. מניית אפל עולה 0.3% לפני פרסום הדוחות הלילה לאחר המסחר. מניית מיקרוסופט  יורדת 2.4%, ומניית פייסבוק  יורדת 2.1% לפני פרסום הדוחות מחר.

18:40

בורסות וול סטריט עברו לירידות בצל נתוני מאקרו חלשים מהצפוי ועל רקע המשך עונת הדוחות לרבעון הרביעי של השנה. מדד הנאסד"ק מאבד 0.7%, ומדד S&P 500 יורד 0.2%.

בארה"ב פורסמו נתוני מאקרו שהצביעו על חולשה בפעילות הכלכלית. מדד קייס שילר למחירי הבתים הצביע על עליית מחירים של 0.3%, מתחת לצפי לעלייה של 0.4%. בחישוב שנתי, מחירי הבתים בארה"ב עלו ב-4.7%, לעומת הצפי לקריאה של 4.9%. מדובר בקצב עליית המחירים האיטי ביותר מאז 2015.

נתון נוסף שפורסם הערב הוא מדד אמון הצרכנים לחודש ינואר שירד לרמה של 120.2 נקודות - הקריאה הנמוכה מאז חודש יולי של שנת 2017. הנתון משקף את החשש של הצרכנים לגבי ההמשך, בעוד החברות בוול סטריט בעיצומה של עונת הדוחות לרבעון הרביעי, כאשר עוד ועוד חברות מנמיכות תחזיות.

באירופה המסחר ננעל בעליות כאשר מדד הפוטסי הבריטי עלה 1.25% לקראת ההצבעה הערב בפרלמנט על השינויים בתוכנית ליציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי. הדאקס ננעל ללא שינוי, ומדד הקא הצרפתי טיפס 0.8%.

16:35

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות בהמשך לירידות החדות שנרשמו אתמול, ולקראת פרסום דוחות אפל הלילה לאחר המסחר. 

מדד הנאסד"ק ללא שינוי מהותי, כך גם הדאו ג'ונס וה-S&P 500. 

עונת הדוחות לרבעון הרביעי בוול סטריט נמשכת כאשר חברות נוספות מורידות את התחזיות לשנה הבאה בצל ההאטה העולמית. אתמול היתה זו קאטרפילר שהנמיכה תחזיות, והיום אלו הארלי דווידסון וחברת 3M.

הארלי דווידסון דיווחה על רווח של 17 סנט למניה - מתחת לתחזיות המוקדמות של האנליסטים שצפו רווח של 29 סנט למניה. גם בשורת ההכנסות החברה פיספסה את התחזיות כשרשמה הכנסות של 955 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת הצפי להכנסות של 1.05 מיליארד דולר. החברה הורידה את תחזית הרווח לשנת 2019, וצופה כעת רווח מתואם של 6-6.25 דולרים למניה. 

חברת 3M דיווחה על עלייה של 8% ברווח למניה ל-2.27 דולרים. החברה עקפה את תחזית ההכנסות כשרשמה 7.9 מיליארד דולר בשורה העליונה. עם זאת, החברה הנמיכה תחזיות ל-2019, וצופה כעת רווח של 10.45-10.9 דולרים למניה - 0.5 סנט למניה מתחת לתחזית הקודמת.

באירופה, מדד הפוטסי עולה 1.3% לקראת ההצבעה הערב להעביר שינויים בברקזיט. ראש ממשלת בריטניה, תרזה מי, צפויה להציג הערב את התוכנית החלופית לתהליך ההיפרדות מהאיחוד האירופי. המהלך מגיע לאחר שמיי ספגה מפלה לפני כשבועיים בניסיון לאשר את ההסכם הקודם שאליו הגיעה עם האיחוד האירופאי. 

12:50

המדדים המובילים באירופה נסחרים בעליות, בהובלת הפוטסי שקופץ 1.5% לקראת ההצבעה בפרלמנט הבריטי הערב על שינויים בהסכם הברקזיט. מדד הקאק עולה 0.5% ומדד הדאקס מטפס 0.1%. 

בוול סטריט החוזים העתידיים על המדדים המובילים יורדים כעת ב-0.2%, בהמשך לירידות שנרשמו אמש במסחר.

10:30

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה מעורבת. פוטסי  עולה, ואילו דאקס  וקאק  יורדים. סטוקס 600  נסחר בירידות.

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. ניקיי  וקוספי  נסחרו בעליות. שנחאי , הנג סנג  ו-ASX 200  ננעלו בירידות. 

הפרלמנט הבריטי צפוי להצביע היום על השינויים בהסכם הברקזיט עם האיחוד האירופי. 

מניית SAP  יורדת כעת בכ-2.7% לאחר לאחר שהחברה פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים. SAP דיווחה כי עמדה בכל התחזיות לשנת 2018, בעיקר הודות לצמיחה במגזר מחשוב הענן, והעלתה את תחזית הצמיחה שלה לשנת 2019. Swedbank  גם יורדת עם פרסום הדוחות. מניית Royal Mail  , חברת הדואר המלכותי הבריטי, יורדת, לאחר שהחברה צמצמה את תחזיות הרווח שלה לשנה הקרובה. 

חברת החשמל והגז הפסיפית PG&E הגישה היום בארה"ב בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, כשהיא נאבקת עם תביעות פוטנציאליות של מיליארדי דולרים על חלקה בגל השריפות בקליפורניה. מניית PG&E צנחה בכ-50% בחודש האחרון.

אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מתייחס בסקירה השבועית שלו לתחזיות להעלאת הריבית בארה"ב והשפעתן על שוק המניות: "שוק המניות החזק עשוי לנסוך אופטימיות אצל קובעי המדיניות המוניטרית, שאולי בכל זאת מתישהו יצליחו לחזור לעלות ריבית, אך מה שהם בעיקר רואים בשוק המניות זה את הזנב של עצמם. שוק המניות נשען על ציפייה לתום העלאות הריבית, כשיותר ויותר אינדיקציות מהעולם מלמדות על האטה, כולל בשוק הנדל"ן".

בנוגע למדדי המניות המרכזיים בעולם, אומר כהנוביץ: "העליות הגדולות עשויות להיות לפנינו. כמעט עשור עבר מאז תחילת הראלי בשווקים שלאחר משבר הסאב-פריים ומדד S&P500 רשם בתקופה הזאת עליה של כ-200%. עלייה דומה התרחשה גם בעשור שלאחר משבר 1992. אלא שלאחר שהסתיים עשור העליות של 1992, S&P500 יצא לעוד מחזור עליות של עוד כמעט 300%. השוק כיום נראה בעמדה טובה לעליות בהשוואה לאז וגם בהשוואה לאלטרנטיבה בכל תקופה באג"ח הממשלתיות. הטענה היא לא שיש לצפות לראלי מחודש בשווקים, אלא רק שלא כדאי למהר לפסול אותו".

יניב חברון, אסטרטג ראשי של בית ההשקעות אלומות, כותב בסקירתו השבועית: "זה כנראה השבוע הכי קריטי לרבעון הקרוב: השבוע שבו אפל, פייסבוק, מיקרוסופט ואמזון יפרסמו דוחות. 4 החברות האלו יחד שוות מעל 2.7 טריליון דולר. אמנם לכל אחת מהן את יש את הבעיות שלה, אבל יחד הן מסמלות את עשור הצמיחה המטורף שהגיח אחרי המשבר ב-2008. זה השבוע שבו תתקבל החלטת הריבית של הפד. אמנם הריבית בארה"ב לא תשתנה, אבל המשקיעים בהחלט ירצו לקבל איתות חיובי לגבי הידיעה שפורסמה ב'וול סטרייט ג'ורנל' שאומרת כי פקידים בפד בוחנים מתי לעצור או להאט את צמצום המאזן. זה גם השבוע שבו יתפרסם ה-PCE ויראה אם האינפלציה בארה"ב באמת מצויה בנקודת איזון ויכולה לאפשר לפד לבלום את העלאות ריבית לפחות בשלב זה. זה השבוע שבו נדע אם סגן נשיא סין אכן יגיע לוושינגטון לשיחות של יומיים בנושא הסכם הסחר בין סין וארה"ב. וזה גם השבוע שבו אולי נקבל קצת יותר אור לגבי האפשרות שתעשיית הנפט בוונצואלה יום אחד תחזור לעצמה".

06:30

הבוקר (ג') מתנהל המסחר בבורסות אסיה בירידות שערים, והמדדים עיקריים יורדים כ-0.5%. מדד ניקיי היפני , שגם אתמול איבד 0.6% בתום המסחר, יורד בשעה זו 0.58%. מדד שנחאי  מאבד 0.5%, מדד הונג קונג הנג סנג  יורד כ-0.6%, מדד S&P/ASX 200  האוסטרלי 0.59% ומדד קוספי הקוריאני  רושם את הירידה המתונה ביותר הבוקר: 0.27%.

מחיר הנפט  עולה הבוקר בכ-0.25%, וכעת עומד מחיר הנפט על 52.12 דולר אמריקאי לחבית. 

אמש הסתיים המסחר בוול סטריט בירידות שערים: נאסד"ק  איבד 1.1%, S&P 500  נפל ב-0.8%, ודאו ג'ונס  ירד ב-0.9%.

מניית אנבידיה  איבדה אתמול במסחר כ-14% ו-Caterpillar  נפלה בכ-9%. 

ממשל טראמפ הודיע אתמול כי יטיל סנקציות על חברת הנפט הממשלתית של ונצואלה - PDVSA. מטרת הסנקציות היא לחזק את האופוזיציה שמתנגדת לנשיא ניקולאס מדורו. 

קרן ההשקעות של סעודיה חתכה את החשיפה שלה למניות טסלה . לפי "הפייננשל טיימס", הקרן גידרה מפני ירידות את כל המניות שלה בחברה (4.9%)

בשיאה של עונת הדוחות, אפל צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים היום, וזאת לאחר שהנמיכה את התחזיות לרבעון הבא בתחילת החודש. זו הפעם הראשונה שאפל הנמיכה את התחזיות בעידן האייפון. כעת, לפי ממוצע התחזיות של הכלכלנים בשוק, הרווח למניית אפל צפויה להסתכם ב-4.17 דולר, בעוד שההכנסות צפויות להגיע ל-84.04 מיליארד דולר ברבעון הרביעי.

מלבד אפל, חברות נוספות שיפרסמו דוחות השבוע: אמג'ן, חברת התרופות פייזר, וריזון, 3M, לוקהיד מרטין, ביוג'ן, אלרגן ואיביי.

מחר (רביעי) יתפרסמו דוחות פייסבוק, מיקרוסופט, עליבאבא, ויזה, נוברטיס, מקדונלדס, סימנס, קוואלקום וטסלה; וביום חמישי דוחות אמזון ומאסטרקארד.