חשיפת גלובס על השקעת הענק של אינטל מעוררת עניין בעולם

הידיעה על השקעת אינטל בישראל צוטטה בגופי תקשורת בעולם, ובהם רויטרס ו-Business Insider • אם התוכנית תתממש, זו תהיה ההשקעה הגדולה ביותר של ענקית השבבים בישראל אי פעם

אינטל / צילום: שאטרסטוק
אינטל / צילום: שאטרסטוק

חברת אינטל מתכננת להשקיע 40 מיליארד שקל (כ-11 מיליארד דולר) בהקמת מפעל חדש בקריית גת, וביקשה מהמדינה מענק בגובה 10% לביצוע השקעה זו - כך נחשף אמש ב "גלובס". שר האוצר משה כחלון אישר את חשיפת "גלובס" על השקעת הענק וגם החברה הודיעה על כך רשמית.

חשיפת "גלובס" הכתה גלים והידיעה על השקעת אינטל בישראל צוטטה בגופי תקשורת בעולם. כך, ברויטרס נכתב כי "יצרנית השבבים האמריקאית מתכננת להוציא 40 מיליארד דולר על הקמת מפעל ייצור חדש בישראל", וכי "הדיווח, מאת אתר 'גלובס', הוסיף כי ההנהלה הגלובלית של אינטל טרם קיבלה החלטה סופית בעניין".

גם ב-Business Insider התפרסמה הידיעה על ההשקעה הצפויה ונכתב כי "השיחות על ההשקעה בין אינטל ומשרד האוצר הישראלי החלו לפני מספר שבועות, ועדיין נמשכים, לפי הדיווח באתר גלובס". גם באתר Chanal News Asia, צוטטה חשיפת "גלובס" מיום שני האחרון, ודווח כי שר האוצר משה כחלון אישר את הדברים בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. על ההשקעה ב -Yahoo News וב-Asia Times.

הדיונים בין אינטל למשרד האוצר סביב ההשקעה החלו לפני מספר שבועות, והם כוללים משא ומתן על גובה ההשקעה של אינטל בהקמת המפעל, ועל גובה המענק שתקבל מהממשלה. אם התוכנית תתממש, זו תהיה ההשקעה הגדולה ביותר של ענקית השבבים בישראל אי פעם. אם תקבל החברה את מענק ההקמה המבוקש, הוא יכול להגיע ל-4 מיליארד שקל, גם כן שיא של כל הזמנים.