וויטסמוק ממזגת את בטר קנאביס - המניה מזנקת 40%

כל מניותיה של בטר ימוזגו לתוך וויטסמוק בתמורה לכ-12 מיליון דולר והקצאה של כ-80% ממניות החברה לבעלי המניות של בטר • בטר מפעילה בישראל חוות ייצור המשתרעת על פני 10 אלף מ"ר בדרום הארץ ומחזיקה בחברה בת אוסטרלית • לפני השלמת העסקה תצטרך ווייטסמוק למצוא משקיע נוסף, ובעלי המניות הקיימים של החברה ידוללו עוד יותר

פינו (פנחס) צרויה מנכל BETTER 1 / צילום: ארז עוזיר
פינו (פנחס) צרויה מנכל BETTER 1 / צילום: ארז עוזיר

בהמשך למזכר הבנות שנחתם בנובמבר האחרון, חברת וויטסמוק , שעסקה עד לא מזמן בפרסום בווידאו ובמנועי חיפוש, דיווחה היום (ג') על ההסכם למיזוג חברת הקנאביס בטר באופן בו כל מניותיה של בטר ימוזגו לתוך וויטסמוק תמורת הקצאה של כ-80% ממניות החברה (בדילול מלא) לבעלי המניות של בטר. לצורך סגירת העסקה נדרשת חתימת רוב בעלי מניות בטר, כאשר הוסכם כי חתימות בעלי המניות יגיעו 7 ימים ממועד החתימה על העסקה (כלומר, החל משלשום). 

וויטסמוק נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 62 מיליון שקל. מנייתה מזנקת כעת ב-40% בבורסה במחזור מסחר של כ-7 מיליון שקל.

עם השלמת העסקה יהיו בקופתה של וויטסמוק שווי מזומנים נטו בסך של לפחות 12 מיליון דולר, לאחר קיזוז חובות לחברה בסך 200 אלף דולר שמועד פרעונן עוד לא הגיע. כלומר, לפני השלמת העסקה תצטרך ווייטסמוק למצוא משקיע נוסף, ובעלי המניות הקיימים של החברה ידוללו עוד יותר.

בטר היא חברת פארמה המייצרת ומפתחת מוצרים מבוססי קנאביס לטיפול במצבים רפואיים שונים. החברה עוסקת משנת 2008 בגידול, בייצור ובשיווק של מוצרי קנאביס רפואי ומספקת קנאביס רפואי ל-5,000 מטופלים. בטר מפעילה בישראל חוות ייצור המשתרעת על פני 10 אלף מ"ר בדרום הארץ. בנוסף, לחברת בטר שלוש חברות בנות - בטר גרמניה, בטר אוסטרלי ובטר צ'כיה - שנמצאות בשלבים ראשונים להקמת פעילויות. בטר מחזיקה בחברה הבת האוסטרלית ב-56%, ולה רישיון לייצור וייצוא של קנאביס רפואי, וכן חווה בהיקף של 400 דונם שמיועדת לגידול נוסף של קנאביס רפואי.

בהקשר של אישור לייצוא קנאביס מישראל, צריך לציין לגבי בטר וויטסמוק, כי אלו עדיין לא הסדירו את התקן לטובת הרפורמה החדשה של גידול בתקני GAP וייצור בתנאי GMP, ועלולות לאבד את הרישיון אם לא יעשו זאת עד סוף מרץ (בעוד חודשיים וחצי). במידה ולא יתקבל התקן, בטר לא תוכל למכור בארץ, ובוודאי שלא לייצא.

החברה ציינה כי פוטנציאל הייצור של בטר הוא כ-4 טון. כלומר, לפי שווי החברה לאחר העסקה, יעמוד השווי לטון על כ-52 מיליון שקל לטון, סדר גודל דומה לזה של חברת אינטרקיור .

פנחס (פינו) צרויה, מנכ"ל בטר: "המיזוג עם וויטסמוק יאפשר את הזרמת ההון הדרושה לחברה להמשך פיתוח החברה ולהרחבה משמעותית של יכולות הגידול והייצור בישראל והיערכות לייצוא מואץ וכן להקמת מתקן הגידול החדש של בטר באוסטרליה שם יש לחברה רישיונות פדרליים לייצור וייצוא, להשלמת המחקרים הקליניים שם ולהתחלת אספקה לשוק המקומי וכמו גם לייצא מאוסטרליה למדינות המאשרות כיום ייבוא כמו גרמניה".

יוחאי גילד, מייסד בטר וסמנכ"ל הטכנולוגיות: לבטר ידע וניסיון מצטבר של למעלה מ-20 שנה בפיתוח וגידול זנים ייחודיים. אנחנו יצרנים של טיפולים, ושם נמצא הערך האמיתי בתחום הקנאביס הרפואי. היתרון שלנו נמצא ב-R&D המתקדם, במחקרים ובניסויים הקליניים, בייצור רפואי בסטנדרטים עולמיים (pharmaceutical-grade) וביכולות ייצור והפקה אוטומטיים של כמויות גדולות בפרמטרים של איכות ודיוק מהמתקדמים בעולם. בנוסף, כל שרשרת הייצור שלנו היא אורגנית לחלוטין. כל אלה נקודות קריטיות בייצור מוצרים רפואיים".

השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים. עו"ד שבלת ושות' ייצגה בעסקה את בטר קנאביס.