דיווח: סנפצ'ט שוקלת להפוך פוסטים זמניים לקבועים

הצעד, שישפיע על הפוסטים הפומביים באפליקציה, יהפוך את התכנים לזמינים יותר מחוץ לסנפצ'ט ובחברה מקווים שהדבר יביא משתמשים חדשים

אפליקצית סנאפצ'ט / צילום: שאטרסטוק
אפליקצית סנאפצ'ט / צילום: שאטרסטוק

סנאפ שוקלת שינוי דרמטי באפליקציית סנפצ'ט, שמאופיינת בסרטונים ותמונות זמניים שנמחקים ממנה אוטומטית. החברה עשויה להפוך את הפוסטים הפומביים באפליקציה לכאלה שישארו באוויר לאורך זמן רב יותר, ואף לקבועים - כך לפי דיווח ב"רויטרס". זמן החיים של סטוריז פומביים בסנאפ כבר הוארך בעבר מ-30 יום ל-90 יום. לפי הדיווח, החברה אף שוקלת שינוי נוסף שיחשוף את זהויות המשתמשים שמפרסמים פוסטים פומביים, ולא רק פוסטים שזמינים בפני חבריהם בלבד. הצעד יהפוך את התכנים לזמינים יותר מחוץ לסנפצ'ט ובחברה מקווים שהדבר יביא משתמשים חדשים וישמר את הקיימים. מצד שני, צעד כזה עלול לעורר מחאה בקרב המשתמשים שמעוניינים בפרטיות רבה יותר. סנאפ סירבה להגיב לדיווח שפורסם ב"רויטרס".

עוד דווח כי השינויים מגיעים בעקבות דרישה מפלטפורמות חדשותיות, שמשתפות פעולה עם סנאפ, על מנת לאתר תוכן חדשותי באפליקציה ולפרסם אותו מחדש. זאת כחלק מיוזמה שמטרתה להפיץ תוכן מתוך סנאפ למקומות נוספים. לפי המקורות של "רויטרס", חלק מהחברות אמרו כי האנונימיות של פוסטים ציבוריים מקשה לעבוד איתם, וארגונים חדשותיים נמנעים מלשלב סטוריז של סנאפ מכיוון שהתכנים נעלמים לאחר תקופה. לעומת זאת, העובדה שפוסטים בסנאפ מתבססים בעיקר על וידאו, החברה מציעה יתרון באירועים חדשותיים על פני התכנים של טוויטר ופייסבוק.

סנאפ נמצאת במשבר כבר תקופה. היא מתקשה להגיע לרווחיות, מספר המשתמשים שלה הולך ומצטמצם וגם בכירים רבים עזבו את החברה. אמש סנאפ מינתה את לארה סוויט, רואת החשבון הראשית בחברה, לסמנכ"לית כספים זמנית בעקבות עזיבתו של טים סטון את התפקיד לאחר פחות משנה. סנאפ הודיעה כי סטון יעזוב ב-5 בפברואר, היום שבו תדווח על תוצאותיה הכספיות הרבעוניות, וכי החלה בחיפוש סמנכ"ל קבוע. גם סמנכ"ל האסטרטגיה וראש משאבי האנוש של סנאפ עזבו לאחרונה את החברה.