עוד גלי הדף מפטירת וינרוט: מחלקת הנדל”ן הפורשת ממשרדו חוברת למשרד בן-צור

עזיבתם של עורכי הדין הבכירים דודו ג'והן ואמיר שויצקי, וכן 6 עורכי דין נוספים, מצטרפת לפרישתם מהפירמה בנובמבר האחרון של עו"ד עמית חדד ו-5 עורכי דין נוספים • ג'והן: "כבר תקופה ארוכה שהמהלך עמד על הפרק, אולם הוא נדחה לאור מצבו הבריאותי של יעקב וינרוט ז"ל"

עו"ד בעז בן-צור / צילום: שלומי יוסף
עו"ד בעז בן-צור / צילום: שלומי יוסף

עו"ד בעז בן-צור קולט למשרדו את כל אנשי מחלקת הנדל"ן של משרד ד"ר י' וינרוט ושות', שעוזבים אותו גם הם - כך נודע ל"גלובס". המשרד של בן-צור מונה כעת 17 עורכי דין. בן-צור ייצג את משרד ד"ר י' וינרוט ושות' בסכסוך מול עו"ד עמית חדד ושותפיו שפרשו מהפירמה. עם זאת, לפי גורמים המעורים במקרה, באותו זמן כבר היה ידוע שעורכי הדין דודו ג'והן ואמיר שויצקי עומדים לעזוב את משרד וינרוט. 

עו"ד ד"ר יעקב וינרוט המנוח ייסד את משרד ד"ר וינרוט ושות' ועמד בראשו במשך שנים, עד שהלך לעולמו באוקטובר האחרון. אחד מעורכי הדין שעוזב את המשרד ומצטרף למשרד בן-צור הוא עו"ד דודו ג'והן, השותף הוותיק ביותר במשרד וינרוט וראש מחלקת הנדל"ן. ג'והן פורש מהפירמה אחרי 20 שנה.

כן מצטרף למשרד בן-צור, ד"ר עו"ד אמיר שויצקי, ראש המחלקה המסחרית במשרד וינרוט. כמו כן עושים את המעבר בין שני המשרדים עורכי הדין רנה סטקליאר, רפי רייטן, ליאור פפיש, ליה קרל, רומי קאופמן ואליה עגיב.

בשנים האחרונות טיפלה מחלקת הנדל"ן במשרד וינרוט, בראשות עו"ד ג'והן, בבניית אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ: ירושלים, בית שמש, חריש, הרצליה, רעננה, תל-אביב, נתניה מודיעין, נתיבות ועוד. המחלקה ייצגה קבלנים, יזמים וקבוצות רכישה, כמו גם בפרויקטים מורכבים בתחום ההתחדשות העירונית, פרויקטים מסחריים, לוגיסטיקה ומשרדים. 

 מי מצטרף לבן-צור
  מי מצטרף לבן-צור

מחלוקת עם עמית חדד

ד"ר עו"ד שויצקי מייצג גופים מסחריים מובילים, ישראלים ובינלאומיים, ולאחרונה ייצג את חברת סטארקיסט במכירתה לקבוצת דיפלומט, את חברת אימפולס דינמיקס מקבוצת פרופ' שלמה בן-חיים, במספר עסקאות לגיוס הון, את חברת מדאליינס בגיוס סך של 40 מיליון דולר ארה"ב, וקרן השקעות מהונג-קונג במשא-ומתן מול קונצרן אי.די.בי לרכישת כלל ביטוח.

העזיבה של ג'והן, שויצקי ועורכי הדין הנוספים ממשרד ד"ר י' וינרוט ושות', מצטרפת לפרישתם של עו"ד עמית חדד, המייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ו-5 עורכי דין נוספים - אריאל רוט, תמר פולק, אליהו וייס, נועה מילשטיין ואביחי יהוסף - שעזבו את הפירמה בנובמבר האחרון. 

"העת לדרך חדשה"

אחרי עזיבתו של חדד התגלעה מחלוקת בינו ובין שותפיו לעזיבה לבין משרד וינרוט. מעניין לציין, כאמור, שמי שייצג באותה עת את משרד וינרוט מול חדד ושותפיו היה עו"ד בעז בן-צור. המחלוקת התגלגלה להליך גישור בין הצדדים, שהסתיים לאחרונה בפשרה.

עו"ד ג'והן מסר כי "אחרי כמעט 20 שנות פעילות, הגיעה העת לצאת לדרך חדשה. כבר תקופה ארוכה שהמהלך הזה עמד על הפרק, אולם הוא נדחה לאור מצבו הבריאותי של יעקב ז"ל".

עו"ד ג'והן מסר עוד כי "בכוונתנו להמשיך ולהעניק שירות מקצועי ומסור לכל הלקוחות ולטפל בכל הפרויקטים הקיימים. בעז, אמיר ואני שותפים לרצון להרחיב את תחומי הפעילות של המשרד לתחומים נוספים עם השותפים הקיימים וכאלה שיצטרפו בהמשך, ואף להתרחב באמצעות פתיחת סניפים נוספים בעתיד הקרוב".

עו"ד בעז בן-צור, ראש משרד בן-צור, מסר כי "אנו שמחים מאוד על הצטרפותם של עורכי הדין דודו ג'והן ואמיר שויצקי. הפרקטיקה של דודו בתחום הנדל"ן ושל אמיר בתחום המסחרי מהוות תוספת משמעותית לתחומי השירותים הניתנים ללקוחותינו".

ממשרד עו"ד ד"ר י. וינרוט ושות׳ נמסר: "ההיפרדות ממחלקת הנדל"ן נעשתה בהסכמה ואינה פוגעת בפעילות המשרדית השוטפת. משרד ד"ר י. וינרוט מצוי בימים אלה בתנופת התחדשות מבורכת וכחלק מכך מפתח מחלקות ואפיקים חדשים, לרבות בתחום הנדל"ן. המשרד מאחל לעו"ד ג'והן הצלחה בדרכו החדשה". 

בעז בן-צור - יוצא משרד וינרוט שמייצג את אפי נוה ואת ארנון מילצ'ן

כמו עורכי דין בכירים אחרים בתחום הצווארון הלבן, גם בן-צור עשה את תחילת הקריירה שלו כעורך דין במשרדו של ד"ר יעקב וינרוט. בן-צור עבד לצדו של וינרוט המנוח במשך כ-15 שנה ונחשב מספר 2 שלו. בן-צור גם העיד להגנתו של וינרוט, במשפט שבו עמד לדין וינרוט המנוח בגין יחסיו עם פקיד שומה גוש דן, שוקי ויטה - משפט שממנו יצא וינרוט זכאי.

מעט מאוחר יותר יצא בן-צור לדרך עצמאית וייסד את המשרד שהוא עומד כיום בראשו. משרד בעז בן-צור ושות' נחשב לאחד ממשרדי הליטיגציה המובילים בארץ. המשרד ייצג ומייצג גופים בולטים במשק, חברות ציבוריות כמו אל על, אינטל, מגה, מלונות פתאל (בעניינים מסוימים), גולן טלקום, אמבלייז, אפריקה ישראל, קבוצת טדי שגיא ודלק; חברות הביטוח הפניקס, מגדל, כלל, מנורה; חברות בתחום הדלק, התשתיות והתיירות; אישי ציבור לרבות שרים וחברי כנסת; אמנים (ריטה, רמי קליינשטיין, איה כורם, ועוד) ועוד.

בן-צור מייצג בימים אלה חשודים בשתי פרשות שמסעירות את המדינה. הוא מייצג את איש העסקים ארנון מילצ'ן, שהמשטרה המליצה להעמידו לדין בגין מתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו. אגב, לפי ההערכות, מילצ'ן עשוי לצאת בשלום מהתיק.

בן-צור מייצג גם את ראש לשכת עורכי הדין המתפטר, עו"ד אפי נוה, המואשם בפרשת ביקורת הגבולות והחשוד בקבלת שוחד מיני בתמורה לקידום שופטת ושופט. בהיעדר אפשרות של נוה להגיב בפומבי לחשדות נגדו, נשלח בן-צור לחזית התקשורתית.

בן-צור לא רק מייעץ לנוה איך להתגונן מול החשדות והאישומים נגדו, אלא צפוי לייצג את נוה בתביעה כספית בהיקף של 5 מיליון שקל שהוא מתכוון להגיש נגד כתבת גלי צה"ל הדס שטייף ונגד התחנה הצבאית. בן-צור טוען בשמו של נוה כי שטייף, שחשפה את הפרשה שנחקרת כעת במשטרה, השיגה את הראיות נגד נוה באופן לא חוקי.

במכתב התראה לפני נקיטת הליכים ששלח בן-צור בשמו של נוה, הוא התלונן על התנהלות עיתונאית "לקויה ופסולה" של שטייף. בן-צור טוען שבוצעו עבירות פליליות רבות לכאורה מצדה, ובכללן קבלת מכשיר הטלפון הנייד של נוה, פריצתו, העתקת תכולתו, עיון בתכתובות אישיות, שידורן ומסירתן למשטרה. לאור האמור, דרש נוה להחזיר לו תוך 24 שעות כל חומר שהועתק ממכשיר הטלפון הנייד שלו. יצוין כי שטייף, שהעבירה את החומרים שהיוו בסיס לחקירה נגד נוה למשטרה, קיבלה מהפרקליטות חסינות מפני נקיטה בהליכים פליליים נגדה.