הפירמידה שוקעת: מניית בזק ברמת שפל של 5 שנים

הירידה בשוויה של בזק משפיעה על בי קומיוניקיישנס, בעלת השליטה, שמנייתה צנחה מתחילת החודש ב-25% למחיר של כ-16.4 שקל - מה שמשקף לחברה שווי שוק של 610 מיליון שקל • בכך מתקרבת מניית ביקום למחיר שבו ביצעה החברה הנפקה פרטית בשבוע שעבר

ירידת מניות בזק / צילום בנין: איל יצהר, רקע: shutterstock, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
ירידת מניות בזק / צילום בנין: איל יצהר, רקע: shutterstock, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

מניית בזק נסחרת כיום ברמת שפל של 5 שנים, כאשר בשעות הצהריים נסחרה המניה במחיר של כ-3.03 שקל בלבד, שמשקף לקבוצת התקשורת שווי שוק של 8.4 מיליארד שקל. מתחילת החודש איבדה מניית בזק כ-16% מערכה (ירידה של 45% בשנה האחרונה), על רקע הצפי למחיקות והפרשות חשבונאיות בדוחות הכספיים הקרובים, בשל פרישה מוקדמת של עובדים וירידת שווי בחברה הבת yes, וכן בשל ההשפעה של אותן מחיקות על יכולת החברה להמשיך ולחלק דיבידנדים כפי שעשתה בשנים קודמות.

מניית בזק בשפל של חמש שנים
 מניית בזק בשפל של חמש שנים

הירידה בשוויה של בזק משפיעה מן הסתם על בי קומיוניקיישנס (ביקום), בעלת השליטה בבזק, שמנייתה צנחה מתחילת החודש ב-25% למחיר של כ-16.4 שקל, שמשקף לחברה שווי שוק של 610 מיליון שקל. בכך מתקרבת מניית ביקום למחיר שבו ביצעה החברה הנפקה פרטית בשבוע שעבר: ביקום גייסה אז סכום של כ-118 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים לפי מחיר מניה של 16 שקל, ששיקף באותה עת הנחה של כ-19% על מחיר המניה בבורסה.

הגיוס אמור לאפשר לחברה לשרת את החוב שלה עד נובמבר 2021, אף אם בזק לא תחלק לה דיבידנדים כלל בתקופה זו. בעקבות ההנפקה, דולל חלקה של אינטרנט זהב - בעלת השליטה בביקום. אינטרנט זהב שעברה דה פקטו לשליטת מחזיקי איגרות החוב שלה, לאחר שניסיונה למכור את מניות ביקום נכשל והיא הודיעה על עצירת תשלומים למחזיקי האג"ח, לא השתתפה בהנפקה וכיום היא מחזיקה כ-52% מביקום, לעומת 64.8% קודם לכן. מניית אינטרנט זהב הסבה למשקיעים בה תשואה שלילית של כמעט 70% מתחילת החודש, ושווי השוק של החברה עומד היום על 56 מיליון שקל בלבד.