הסטארט-אפ ורביט גייס 23 מיליון דולר בהובלת קרן ויולה

סך גיוסי הסטארט-אפ, שהוקם לפני שנתיים ומפתחת פלטפורמת תמלול מבוססת בינה מלאכותית, עומדים על 34 מיליון דולר • הגיוס נועד לתמוך בצמיחה המהירה של ורביט, אשר עד סוף השנה הנוכחית, צפוי להגיע להכנסות של עשרות מיליונים בשנה, ולהעסיק כ-140 עובדים • לאחרונה התראיין המייסד-שותף והמנכ"ל תום ליבנה ל"עוד פודקאסט לסטארט-אפים" - האזינו

הנהלת VERBIT  / צילום: תמוז רחמן
הנהלת VERBIT / צילום: תמוז רחמן

פחות משנה אחרי שגייסה סבב סיד ענק של 11 מיליון דולר, חברת הסטארט-אפ ורביט (Verbit), המפתחת פלטפורמת תמלול מבוססת בינה מלאכותית, מודיעה על גיוס סבב A של 23 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה בת השנתיים, ל-34 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון Viola Ventures (ויולה), והשתתפו בו המשקיעות הקיימות בחברה HV Holtzbrinck Ventures ,Vertex Ventures ו-Oryzn Capital, וכן הצטרפו כללטק, זרוע ההשקעות הטכנולוגיות של Access Industries בישראל ו-Vintage Venture Partners של אלן פלד.

האזינו לפרק של "עוד פודקאסט לסטארט-אפים" עם השותף-מייסד והמנכ"ל של ורביט, תום ליבנה:

ורביט מפתחת טכנולוגיית תמלול מבוססת AI, וללקוחותיה היא מספקת פלטפורמת תמלול המשלבת בין התמלול האוטומטי לתמלול אנושי. עבור הלקוח, שני רבדי התרגום הללו מחוברים לאפליקצייה אחת, דרכה הוא מזמין תמלול, ואליה הוא מקבל את התוצר הסופי, בטווח הזמן שנע בין זמן אמת למספר ימים לאחר מכן. התמלול האנושי מתבצע על ידי כ-5,000 פרילנסרים אשר מקבלים על עצמם עבודות תמלול בנפחים שונים, דרך המרקטפלייס של החברה, ומתקנים את שגיאות התמלול האוטומטי. כל תיקון שנעשה על ידי המתמללים, מביא לשיפור האלגוריתם בעזרת שימוש בלמידת מכונה.

"השילוב של AI ומתמללים האנושיים הוא אחד היתרונות המובהקים של החברה", אומר ינאי אורון, שותף בקרן ורטקס, אשר הובילה את סבב ההשקעה הקודם, והגדילה את חלקה בחברה בסבב הנוכחי. "החברה פועלת בשוק של עשרות מיליארדי דולרים בשנה, והכל נעשה עדיין באופן ידני. המתחרים שלה הם לא חברות טכנולוגיה, אלה חברות כח אדם וסוכנויות. המנועים האוטומטיים יודעים לתמלל דיבור פשוט ויומיומי, אבל התחומים המקצועיים דורשים מאה אחוז דיוק, ורביט עושה משהו מחוכם בפשטותו: היא עושה מנוע שיתן לה דיוק של 80%, ומשתמשת במתמללים שיביאו ואתה למאה אחוז, אבל בחמישית מהעלות של תמלול ידני".

מאז שגייסה את סבב הסיד שלה בחודש מארס, ורביט מדווחת על עלייה של 350% בהכנסות החברה ב-2018 לעומת 2017, אשר עומדות כיום על מיליוני דולרים בשנה ומשרתת מאות לקוחות. בנוסף, החברה צמחה מ-30 עובדים ל-70 עובדים, אשר 55 מתוכם עובדים בישראל והיתר בניו יורק. לדברי תום לבנה, מנכ"ל ומייסד שותף בורביט, הגיוס הנוכחי נועד לתמוך בצמיחה המהירה של החברה, אשר עד סוף השנה הנוכחית, צפויה להגיע להכנסות של עשרות מיליונים בשנה, ותעסיק כ-140 עובדים, מתוכם 100 בישראל.

זוהי החברה השנייה שהקים ליבנה, לאחר שייסד ב-2015 את חברת AppInsight, שפעלה בתחום אבטחת המידע לאפליקציות מובייל. אז הכיר את רונן ניר מויולה, שהוביל את סבב ההשקעה הנוכחי בורביט, והתעניין ב-AppInsight כפתרון משלים לזה שהציעה חברת פורטפוליו אחרת שלו, פרפקטו מובייל. ניר לא השקיע ב-AppInsight, ומאז ליבנה עזב את החברה.

"רונן ואני שמרנו על קשר, והוא היה מהמשקיעים הראשונים שפגשנו לפני שנתיים כשהקמנו את החברה", אומר ליבנה ל"גלובס". ניר בחר אז שלא להשקיע בחברה, וכעת הובילה ביחד עם ויולה את ההשקעה בחברה. "אנחנו ב-ויולה מאוד מאמינים בתחום הכללי שנקרא ורטיקל AI (בינה מלאכותית אנכית). כלומר, פיתוח של טכנולוגיית AI ייחודית, ועל גביה בניית שירות מקצה לקצה, בדומה לחברות כמו גט או אובר, שעושות דיסראפשין בתעשייה שלהן. בעולם בו ספקיות הענן נותנות לכולם הרבה טכנולוגיות שעל גביהן צריך לבנות אפליקציות מתוחכמות, היתרון היחסי של חברות הסטארט-אפ צריך להיות בנייה של שירותים מקצה לקצה - דבר שדורש אינטרדיסציפלינריות מאוד גדולה בשירותים השונים - וגם חדשנות מאוד גדולה במודל העסקי", אומר ניר.

"העניין שלנו בוורביט הוא אימפלמנטציה של בינה מלאכותית בשירות מאוד מורכב, שיודע לקחת את הטכנולוגיה ולתת את המוצר הסופי לכמה ורטיקלים, כמו החינוך עם תמלול של הרצאות, ותחום המשפט עם תמלול עדויות", מוסיף ניר. "בנוסף, ורביט הגיעה בתוך פחות משנתיים למצב שיש לה מוצר, לקוחות ומודל עסקי, ועכשיו היא במקום בו נכון להאיץ בצורה מאוד משמעותית את החדירה שלה לשוק. בדרך כלל לחברות לוקח יותר זמן להגיע לשלב הצמיחה, ובחברה הזו זה קרה שנתיים או שלוש מהר יותר ממה שאנחנו רגילים לראות".

תעודת זהות: Verbit

שנת הקמה: 2016
מייסדים: תום ליבנה (מנכ״ל החברה), אריק שלף (הטכנולוג הראשי) וקובי בן צבי (סמנכ"ל הנדסה)
עובדים: לחברה כ-70 עובדים, 55 מתוכם בתל אביב והיתר בניו יורק
גיוסי הון: 34 מיליון דולר בשני סבבים
משקיעות מרכזיות: Viola Ventures, כללטק, Vintage Venture Partners, Vertex Ventures, Oryzn Capital ו-HV Ventures.