דריכות בבריטניה לקראת ההצבעה בפרלמנט

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מי, צפויה להציג הערב את התוכנית החלופית לתהליך ההיפרדות מהאיחוד האירופי • פסגות: "רוב הבריטים כנראה יעדיפו להימנע מתרחיש של ברקזיט ללא הסכם" • האירו ללא שינוי מול הדולר, הליש"ט נסחרת ללא שינוי סביב 1.311 דולר • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

ראשת ממשלת ברטיניה, תרזה מיי / צילום: רויטרס
ראשת ממשלת ברטיניה, תרזה מיי / צילום: רויטרס

המסחר בליש"ט מתנהל לקראת ההצבעה הערב בפרלמנט הבריטי בניסיון להעביר שינויים בברקזיט. ראש ממשלת ברמיטניה, תרזה מי, צפויה להציג הערב את התוכנית החלופית לתהליך ההיפרדות מהאיחוד האירופי. המהלך מגיע לאחר שמיי ספגה מפלה לפני כשבועיים בניסיון לאשר את ההסכם הקודם שאליו הגיעה עם האיחוד האירופאי.

הליש"ט נסחרת כעת ללא שינוי מהותי מול הדולר סביב 1.311 דולר, האירו נסחר ללא שינוי מול הדולר סביב 1.141 דולר, הדולר אינדקס נסחר ללא שינוי ב-95.8 נקודות.

לדברי אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, "אם עד עכשיו שיטת הפעולה היתה קודם כל להגיע להסכמות עם האירופאים ורק אז להציג אותן בפני הפרלמנט, לאחר הפיאסקו של שבוע שעבר השיטה כנראה תשתנה. מיי תשב עם נציגי המפלגות השונות בפרלמנט כדי לבדוק איזה הסכם עשוי לעבור ורק אז תציג את ההסכם לאירופאים בתקווה שהם יקבלו אותו. לאור הכאוס הפוליטי בבריטניה קשה אמנם לראות כיצד אפשרות זו יוצאת לפועל, אבל כדאי לזכור שגם לוחות הזמנים עשויים לעשות את שלהם ושהחלטות קריטיות רבות התקבלו בדקה ה-93". 

"נכון, הבריטים אוהבים את הדרמה של הדקה ה-93, אבל חוץ מקומץ קטן, רוב הבריטים כנראה יעדיפו להימנע מתרחיש של ברקזיט ללא הסכם, אבל לא בהכרח יהיו מוכנים לנקוט בצעדים הנדרשים לכך. יתרה מכך, לאור לוח הזמנים, לא בטוח שהבריטים יספיקו לבצע את הצעדים הנדרשים כדי להימנע מהלך זה, כאשר נדמה שהפרלמנט הבריטי יודע כנראה בבירור מה הוא לא רוצה (התוכנית של מיי) אבל לא ממש יודע מה הוא כן רוצה", אמר גרינפלד.