סופטבנק הובילה גיוס של 30 מיליון דולר בחברה בתחום האחסון

פליאופס (Pliops) מרמת גן מפתחת טכנולוגיית שבבים המפחיתה את עומס המיחשוב על מסדי נתונים ואחסון • בין מייסדי החברה: המדען הראשי של סמסונג לשעבר • לגיוס הצטרפו ווסטרן דיגיטל קפיטל ו-Xilinx Capital כמשקיעות אסטרטגיות

מנכ"ל סופטבנק מסיושי סאן / צילום: רויטרס
מנכ"ל סופטבנק מסיושי סאן / צילום: רויטרס

חברת פליאופס (Pliops) הישראלית יוצאת מתחת לרדאר ומודיעה על גיוס בסבב B בהיקף של 30 מיליון דולר. לפני שלושה חודשים גייסה החברה 10 מיליון דולר בסבב A, אך לא פרסמה את דבר הגיוס. מנכ"ל החברה אורי בייטלר נמנע מלציין את הערכת השווי של החברה, לפיה היא גייסה, אך אומר ל"גלובס" כי מדובר בשווי משמעותי: "היינו בביקוש יתר להשקעה ונאלצנו לסרב לחלק המשקיעים האסטרטגיים שרצו להיכנס לסיבוב וגם לקרנות פיננסיות".

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן סופטבנק הקוריאנית (Softbank Ventures Asia) שהיא אחת השלוחות של סופטבנק היפנית. לסבב הצטרפו גם שני משקיעים אסטרטגיים: ענקית האחסון WD באמצעות קרן ווסטרן דיגיטל קפיטל ו-Xilinx Capital, זרוע ההשקעות של חברת השבבים האמריקאית שהוזכרה באחרונה כמי שמתעניינת ברכישת מלאנוקס. לסבב הגיוס הצטרפו גם כל המשקיעים הקיימים בחברה, בהם זרוע ההשקעות של אינטל והקרנות הישראליות ויולה ונצ'רס וסטייט אוף מיינד ונצ'רס (SOMV). בשלב הסיד גייסה החברה כספים מאנג'לים, בהם דדי פרלמוטר יוצא אינטל, ואחרים.

פליאופס פיתחה דור חדש של טכנולוגית שבבים בתחום האחסון, שמשפר את היכולת של מרכזי נתונים להתמודד עם היקפי הנתונים העצומים שנצברים כיום במערכות המידע. 

בייטלר אומר כי הטכנולוגיה שפיתחה החברה מביאה סוג חדש של מוצרים לעולם האחסון, שלפי נתוניהם משפר ב-50% את מהירות הקריאה והכתיבה וחוסך 90% מהעומס החישובי שמנהל מרכז המידע. לדבריו בטכנולוגיה הנוכחית מנוהל האחסון באמצעות תוכנה, והדבר יוצר צווארי בקבוק ומאט את ביצועי המערכות. המערכת מיועדת לחברות כמו ענקיות אחסון הענן כולל "שבע הגדולות" - אמזון, מיקרוסופט, גוגל, פייסבוק, עליבאבא, ביידו וטנסנט, וכן לחברות עם צורכי אחסון בהיקפים גדולים כמו אורקל, אפל, IBM ועוד. מדובר בשוק שהיקפו 400 מיליארד דולר בשנה.

סופטבנק ונצ'רס אסיה מפעילה כיום צוותים בסיאול, בייג'ין, סן פרנסיסקו, ותל אביב עם למעלה מ-1.1 מיליארד דולר בניהולה, והשקעות ביותר מ-250 חברות ב-10 מדינות. אומר בייטלר: "סופטבנק היא אחת השלוחות של סופטבנק היפני ונהנית מכל מה שסופטבנק יכולים להציע. ככל הידוע לי, זו ההשקעה הכי גדולה שלהם בישראל. הם בעלים של אנבידיה ומחזיקים בעליבאבא ויאהו. הם גוף פיננסי ויש להם כיסים עמוקים ונוכל ליהנות מהם גם בסבבים הבאים ויחד עם זאת הם מביאים ערך אסטרטגי עם החברות שיש להם בפורטפוליו, וכבר חיברו אותנו עם חלק מהן".

פליאופס הוקמה ב-2017 על ידי אורי בייטלר (מנכ"ל) לשעבר מנהל המחקר של סמסונג בתחום הזיכרון וה-Flash; משה טוויטו (CTO) לשעבר המדען הראשי של סמסונג; ואריה מרגי (יושב ראש) ממייסדי M-Systems ו-XtremeIO. נשיא החברה ומי שיוביל את הצד העסקי הוא סטיב פינגרהוט, שעד לפני כחצי שנה כיהן כסגן נשיא ו-GM של חטיבת האחסון והענן של טושיבה ארה"ב. בחברה עובדים 30 איש, ומשרדיה ממוקמים ברמת גן, בחיפה וסן חוזה. הגיוס ישמש את פליאופס להרחיב את תהליך הפיתוח, ולהרחיב את הצוותים בישראל ובארה"ב וכן להקים נוכחות בשווקי המזרח. בישראל מתכוונת החברה לגייס במהלך השנה עוד כ-20 עובדים.

מעבד האחסון שפיתחה החברה מאפשר אינטגרציה יעילה של מסדי הנתונים הפופולאריים כגון MySQL או Cassandra על גבי דיסקים מבוססי פלאש (SSDs), ומובילה להפחתה של 90% בעומס המחשוב, הורדה של פי 20 בתעבורת הרשת ושיפור של פי 50 בזמן התגובה - מה שבסופו של דבר מיתרגם ליעילות מקסימלית של עבודת עיבוד הנתונים והפחתה דרמטית של העלויות הקשורות בעבודה בענן.

ג'יי פי לי, שותף הון סיכון בסופטבנק ונצ'רס אסיה, אמר: "פליאופס פותרת בעיה קריטית לארכיטקטים של מסדי נתונים ואחסון, והיא עושה זאת בדרך פשוטה ובו בזמן יעילה. בכל העולם קיים ביקוש אדיר לפתרונות שיאפשרו לדור הבא של מרכזי נתונים לעבוד ביעילות רבה יותר, בפרט בקרב ספקי ענן גדולים. הארכיטקטורה של פליאופס מאפשרת שיפורי ביצוע בסדרי גודל משמעותיים ורווחים גדולים אף יותר ביחס בין המחיר לביצועים. אנו מברכים את החברה על הצטרפותה לפורטפוליו של סופטבנק ונצ'רס אסיה".

רונן ניר, שותף מייסד בויולה ונצ'רס, מהמשקיעים הראשונים בחברה, אמר: "עולם האחסון שהיווה חלק מהותי מתעשיית ההייטק בישראל עובר שינוי מהותי כאשר מרבית הגידול באחסון בעולם נעשה אצל ספקיות הענן ובמרכזי דאטה גלובליים. גופים אלה נוהגים לבנות את מערכות האחסון בעצמם ומחפשות רכיבים פורצי דרך לשלב במערכות אלה ולייעל את תהליכי אחסון הזיכרון. צוות היזמים וההנהלה בפליאופס הבין היטב את שינוי המגמה ומביא לעולם רכיב מהפכני שעשוי לייעל את כל מערכות אחסון הזיכרון בעולם, באשר הן".

ניר אדלר, שותף כללי בקרן ההון סיכון סטייט אוף מיינד ונצ'רס (SOMV), אמר: "כמו צ'ק פוינט בסייבר, נטפים בחקלאות, ושלל דוגמאות נוספות של חדשנות ישראלית פורצת דרך, פליאופס מביאה חדשנות עמוקה לתחום ניהול אחסון הזיכרון של מחשבים. כל אחד מאתנו, בעודנו משתמשים באפליקציות, משתפים תמונות ושומרים קבצים - הינו משתמש עתידי של פליאופס. הפוטנציאל הוא עצום ובאמצעות גיוס ההון הנוכחי, החברה תבנה את המסדים לחברה רב לאומית משמעותית״.