האסטרטגיה החדשה של אובר: תסיע משתמשים לתחנות אוטובוס ורכבת

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", חברת שיתוף הנסיעות נוקטת אסטרטגיה עסקית חדשה, לקראת ההנפקה הצפויה שלה השנה - ותציע למשתמשים הסעות אל תחנות תחבורה ציבורית ומהן • החברה מעוניינת למצוא אפיקי הכנסות נוספים, לאחר שהצהירה כי אינה צופה שתהפוך לרווחית ב-3 השנים הקרובות לפחות

אובר / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
אובר / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", אובר נוקטת אסטרטגיה עסקית חדשה לקראת ההנפקה המצופה שלה השנה - ותציע למשתמשים הסעות אל תחנות תחבורה ציבורית ומהן. לפי הדיווח, החברה הקימה בשנה שעברה צוות פנימי שמתמקד בשיתופי-פעולה עם גופים רשמיים האחראים על תחבורה ציבורית מקומית, למרות ההיסטוריה של החברה שכללה בעיקר סכסוכים עם רגולטורים.

הצעד הוא חלק מהניסיון של אובר להפוך לפלטפורמת תחבורה רחבה יותר, שלא מציעה רק נסיעות ברכב פרטי אלא כזו שתחליף את המודל המסורתי של בעלות על רכב פרטי במודל של ניידות כשירות, ותציע מגוון אופנים להתנייד, בדומה לאסטרטגיה של חברות נסיעות שיתופיות נוספות המתחרות באובר. כמו כן, החברה מעוניינת למצוא אפיקי הכנסות נוספים - אובר הצהירה כי אינה צופה שתהפוך לרווחית ב-3 השנים הקרובות לפחות.

באפריל אובר החלה לשתף פעולה עם חברת Masabi שעוסקת במכירת כרטיסים באופן דיגיטלי כדי לאפשר לנוסעים לקנות כרטיסי תחבורה ציבורית. אובר מציעה שירות בקהיר שמאפשר למשתמשים להזמין כרטיס לנסיעה במיניבוס דרך האפליקציה. בהודו, אובר הקימה עמדות בתחנות מטרו שמאפשרות לנוסעים להזמין נסיעה ליעד הסופי שלהן גם אם אין להם סמארטפון או חיבור לאינטרנט.

גם תוכנית נסיונית במחוז פינלס בפלורידה הראתה את הפוטנציאל הכלכלי עבור אובר בשיתוף-פעולה עם רגולטורים בתחום התחבורה הציבורית - התוכנית מציעה הנחה של 5 דולר להסעה עבור נוסעים שמתחילים או מסיימים את הנסיעה שלהם בקרבת תחנת אוטובוס. בראד מילר, מנהל רשות התחבורה המקומית, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי התוכנית ייצרה 6,000 נסיעות מדי חודש, כאשר 90% מתוכן היו ברכבים של אובר, והשאר במוניות מתחנה מקומית.