עילדב מוכרת החזקתה במתחמי iJump לשותף מיכאל סבה במחיר דומה לזה שבו נכנסה להשקעה

חברת ההשקעות, שנמצאת בשליטת היו"ר רוני שטרנבך, צפויה למכור החזקותיה ברשת מתחמי הטרמפולינות, העומדות על 46%, תמורת פחות מ-7 מיליון שקל, הכוללים כ-2.5 מיליון שקל הלוואות בעלים שהועמדו לאיי ג'אמפ

מתחם איי ג'אמפ / צילום: אתר החברה
מתחם איי ג'אמפ / צילום: אתר החברה

כשנה וחצי אחרי כניסתה של חברת עילדב השקעות לפעילות מתחמי הטרמפולינות והשעשועים איי ג'אמפ (iJump), היא מוכרת את ההחזקות בה לשותף שלה בפעילות, מיכאל סבה, במחיר דומה לזה שבו נכנסה להשקעה, במהלך שלא צפוי "להשפיע על רווחיות החברה באופן מהותי". בעילדב הדגישו בעדכון שפרסמו בנושא כי "ההשפעה הסופית והמדויקת" של המכירה תוצג בדוחות המחצית הראשונה של 2019.

עילדב, שנמצאת בשליטת היו"ר רוני שטרנבך, עדכנה כי היא, יחד עם אבישי קוטליצקי, צפויים למכור את מלוא החזקותיהם בפעילות המדוברת, בשיעור של 46% תמורת פחות מ-7 מיליון שקל, מתוכם קצת יותר מ-2.5 מיליון שקל הלוואות בעלים שהועמדו לאיי ג'אמפ.

חלקה של עילדב בתמורה עומד על פחות מ-4.5 מיליון שקל - דומה להשקעה לפיה רכשה את מניותיה באיי ג'אמפ ביולי 2017, וחלקה בהלוואות הבעלים עומד על קצת יותר מ-1.5 מיליון שקל.

לפי העדכון של עילדב בנושא, המכירה לסבה נקבעה במסגרת הליך התמחרות שבוצע למניות איי ג'אמפ, וכי במועד ההתמחרות סבה כבר שילם 1 מיליון שקל מסך התמורה, כשאת היתרה הוא צפויה לשלם בכמה תשלומים עד סוף חודש פברואר.

בעילדב ציינו כי במקרה שבו סבה לא יעמוד בתנאי ההתחמרות "לא תושב לו המקדמה", ותחת זאת החברה וקוטליצקי יהיו רשאים לרכוש את מניותיו באיי ג'אמפ, העומדים על 54% (יחד עם שותף נוסף) תמורת כ-7 מיליון שקל.

יותר מחצי מיליון מבקרים ב-2017

על פי פרסומים בתקשורת באחרונה, ברקע להיפרדות בין השותפים עומד סכסוך וככל הידוע באחרונה פנה סבה יחד עם שותפו בחברה (אברהם דדיה) לביהמ"ש בבקשה שיורה לעילדב ולקוטליצקי להזרים כסף לאיי ג'אמפ, בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים. בעילדב לא עדכנו בנושא.

עילדב השקיעה כ-4.5 מיליון שקל ברכישת 30% ממניות איי ג'אמפ בקיץ 2017, השקעה שבוצעה יחד עם קוטליצקי, השותף בדבוקת השליטה בעילדב עם החזקה של 5.5% ממניותיה ומעניק שירותי ניהול לאיי ג'אמפ.

סך השקעות עילדב וקוטליצקי באיי ג'אמפ הסתכמה בסכום כולל של קצת פחות מ-7 מיליון שקל תמורתם קיבלו 46% ממניות החברה הפועלת בתחום הפנאי והבילוי לילדים ולנוער.

בדוחותיה הכספיים ל-2017 עדכנה עילדב כי איי ג'אמפ, שהחלה את פעילותה ב-2015, מפעילה פארקי טרמפולינות בפתח-תקווה, באר שבע וקניון עזריאלי שבתל-אביב וכן בפארק במודל הקמה ושיתוף הכנסות במטולה. היקף המבקרים באתרי החברה ב-2017 היה יותר מ-500 אלף איש, והיא מעסיקה בין 200-350 עובדים, בהתאם לעונתיות.

בסיכום המחצית הראשונה של 2018 איי ג'אמפ הציגה הכנסות של כ-10 מיליון שקל והפסד של כ-800 אלף שקל, אחרי שאת המחצית השנייה של 2017 סיכמה עם הכנסות שהתקרבו ל-14 מיליון שקל ורווח של כ-650 אלף שקל.

פעילותה העיקרית של עילדב  עוסקת בפתרונות בתחום אבטחת המידע והסייבר, ומכירת מוצרי תוכנה וחומרה של אבטחת מידע, באמצעות חברת קומסק. מניית עילדב איבדה כ-25% מערכה בשנה האחרונה ומשקפת לחברה שווי של פחות מ-50 מיליון שקל.