נתניהו החל בשידורי התעמולה בפייסבוק: "בטח כולם יגידו שזה אולפן של צפון קוריאה"

השידור, מעין ראיון עיתונאי מתוכנן וכתוב מראש, הועבר ממצודת זאב בתל-אביב • שידורי התעמולה היומיים של ראש הממשלה נתניהו יועברו בעמוד הפייסבוק שלו

בנימין נתניהו בשידור חי בפייסבוק / צילום מסך
בנימין נתניהו בשידור חי בפייסבוק / צילום מסך

ראש הממשלה נתניהו החל היום לשדר שידורי תעמולה יומיים בעמוד הפייסבוק שלו, כאשר השידור מתחזה להיות "ראיון עיתונאי". המנחה של משדר התעמולה, אלירז שדה הפנה לנתניהו שאלות אך הבטיח מראש "יהיה פה סיקור חיובי, אמיתי".

השידור הועבר ממצודת זאב בתל-אביב. "בטח נמאס לכם מערוצי השידור", אמר שדה בפתח הדברים. נתניהו המשיך את השיחה ואמר "נו בטח שהם כולם יגידו שזה אולפן של צפון קוריאה, כי הם רוצים לתקוף אותי עם פאנל של 5 עיתונאים משמאל ואחד מימין…"

במהלך השידור הופיעו תמונות נתניהו עם מנהיגי העולם, טראמפ, מודי, שינזו אבה (יפן), פוטין כאשר נתניהו מסביר כיצד השמאל דרש ממנו לעשות ויתורים או שיהיה במדינה "צונאמי מדיני" נגד ישראל.

בהמשך המשדר, נתניהו דיבר על הנושאים השגרתיים שלו - המצב מול איראן, העשור הביטחוני המצוין של ישראל. שדה שאל אותו על העשור הביטחוני הטוב "מה, אנשים לא מרגישים את זה? לא מבינים את זה?"

שאלה קשה אחת על הבחירות

אלירז שדה גלגל לפתחו של נתניהו שאלה "קשה" - אמרת שיש מצב ביטחוני לא טוב ולכן לא ניתן לקיים בחירות ובכל זאת יצאת לבחירות ונתניהו היה מוכן מראש לשאלה אמר "נו, טוב, לא יכולתי לגלות על האיום של המנהרות בגבול לבנון".

בדיון צפו כ-5,500 צופים בשידור החי. בהמשך המספרים הללו עשויים לטפס שכן רבים צופים גם לאחר השידור החי.

בהמשך עבר משדר התעמולה לדיון בנושא ההישגים הכלכליים של ישראל. "תראה מה עשינו עם שכר המינימום", אמר נתניהו וסקר את התוצר הלאומי של ישראל בהשוואה למדינות מערביות. הוא גם דיבר על קידוחי הגז.

אלירז שדה הפנה אליו שאלה: "אבל כאשר מדברים על הגז, שואלים על הקופה של המדינה", ומיד בתשובה הפנה נתניהו לנושא אחר שהוא הסייבר.

בדבר אחד הודה נתניהו "את מצב התחבורה צריך לתקן, אבל אנחנו רישתנו את המדינה ברכבות".

נתניהו התייחס גם למצבה של מפלגת העבודה "הנעלמת", כמקום היחיד שבו עוד מתקיימים פריימריס.

כעבור כ-10 דקות חזרו השניים להתלונן על העיתונות והתקשורת שפוגעת בליכוד, לדברי נתניהו. 

נתניהו גם התייחס לגדעון סער ולתכנית שסער לכאורה רקם. "אני לא המצאתי את התרגיל שאמרו לי, שהוא ניסה לעשות ולשכנע שלא יטילו עלי את מלאכת הרחבת הקואליציה", אמר נתניהו.

באשר לגנץ נתניהו אמר עליו: "גנץ הוא ימינה מג'ינגיס חאן. מנסים להסתיר את העובדה שגנץ יכול להיבחר רק עם גוש חוסם של מפלגות השמאל והמפלגות הערביות. גנץ פרץ עם חוק הלאום. חוק הלאום הוא אחד החוקים החשובים שהעברנו... כשמדובר על הדגל וההמנון והזכות לעלות לארץ, זה מה שמבדל אותנו וששומר עלינו. אני גאה בסיעה שלנו שהעבירה אותו"

בתגובה לדברי נתניהו על גנץ הערב נמסר מחוסן לישראל : "תודה לנתניהו על העשור האחרון. אנחנו נמשיך מכאן".

לאחר מכן התייחס לחוק יסוד הלאום ולחשיבות שלו ולשאלה של שדה בנושא, תוך ששדה אומר לו "אתה מכיר אותנו מן התקשורת, עם השאלות שלנו…". שדה בעצמו גיחך לנוכח הניסיון שלו להציג את עצמו כמי ששואל שאלות של ממש.