רפאל הדגימה יכולות שיגור חדשות של טילי תמוז 5

עם מערכת שיגור קלת משקל, הניסוי של רפאל לכוחות קרקעיים עבר בהצלחה • ברפאל סוברים שהרחבת יכולת השיגור תשפר את האטרקטיביות של המערכת בקרב צבאות העולם

מערכת "תמוז 5" של רפאל / צילום: רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ
מערכת "תמוז 5" של רפאל / צילום: רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ

רחוק יותר, מדויק יותר ועכשיו גם קל יותר: רפאל חשפה היום (ב') צילומים מסדרת ניסויים שהשלימה באחרונה, לשיגור של טילים מסוג תמוז 5 מפלטפורמת שיגור קלת משקל שיכולה לפעול גם מרכב שטח קטן מסוג טומקאר.

הניסויים התקיימו בשדה הניסויים של רפאל שדמה שבנגב, ובמהלכם שוגרו טילי תמוז 5 לטווחים של כ-25-30 קילומטר. ברפאל אמרו כי המשגר שנבחן במסגרת הניסויים קל משקל, מכיל 8 טילים וניתן להתאימו במהירות למגוון של כלי רכב שיישאו אותו בשטח בהתאם לצרכים המבצעיים השונים.

שיגור של מערכת "תמוז 5" / צילום: רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ
 שיגור של מערכת "תמוז 5" / צילום: רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ

עוד אומרים ברפאל כי בשל משקלו הנמוך של המשגר, כמו גם משקלו הנמוך של רכב השיגור טומקאר, ניתן להטיס את המערכת באמצעות מסוק תובלה לאזורי פעילות שונים ולהנחית אותה בעומק שטח האויב. "מדובר במערכת שתעניק לכוחות הקרקע יכולת ירי מדויקת לטווח ארוך, בחתימה נמוכה, לפגוע במטרות ניידות ובמטרות נייחות וזאת בלי תלות ב GPS. אנחנו ממשיכים לפתח יכולות ומערכות בקצה הטכנולוגיה, שמקנות יכולת תמרון ודיוק של הכוחות בסביבות לחימה שונות ותוך יצירת יתרון על האויב", אמר היום ראש המינהלת למערכות נשק טקטי ברפאל, צבי מ'.

הרחבת יכולות השיגור של טילי התמוז 5 אמורה לאפשר לרפאל לשפר את יכולות השיווק של מערכות אלה ללקוחות שונים בעולם וזאת, תוך התאמתן לצרכים המשתנים של כוחות מיוחדים ושל צבאות במערב. מדובר בטילים רב משימתיים שמאפשרים השמדת מטרות מסוגים שונים, לרבות מטרות נסתרות בלי קו ראייה ישיר.

הטיל תמוז 5 משתייך למשפחת טילי ה"ספייק" של רפאל שסוגים שונים שלהם נמכרו כבר ליותר מ-30 צבאות ברחבי העולם ובהם גם לצה"ל, שבו הם מכונים בשם "גיל". בעולם, התמוז 5 נקרא SPIKE NLOS, ועד כה רפאל סיפקה לעשרות לקוחותיה כ-30 אלף טילי "ספייק" מסוגים שונים.