נעילה חיובית בארה"ב; מניית אסתי לאודר זינקה בכ-12%

המסחר באירופה ננעל בעליות ומדד הפוטסי זינק בכ-2% • מניית BP עלתה ב-5% על רקע דוחות חזקים ומניית פנדורה זינקה ב-17.6% לאחר פרסום הדוחות • עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת: דיסני וסנאפ עקפו את תחזיות השוק ברבעון הרביעי • טראמפ ינאם מול הקונגרס ב-4:00 שעון ישראל

סוחרים בבורסה של ניו יורק/  צילום: רויטרס, Jeenah Moon
סוחרים בבורסה של ניו יורק/ צילום: רויטרס, Jeenah Moon

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים 

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בעליות. נאסד"ק  עלה ב-0.74%, S&P 500  ב-0.47% ודאו ג'ונס  ב-0.67%. דאו ג'ונס עלה בהובלת מניית אפל  ואינטל 

הנפט יורד ב-1.59% וכעת מחירו עומד על 53.69 דולר לחבית. 

מניית אלפאבית  עלתה מעט לאחר שאמש פרסמה דוחות טובים וזאת על אף שירדה במסחר המאוחר אתמול. מניית אסתי לאודר  סיימה את המסחר עם זינוק של 11.7%.  

וולט דיסני  פרסמה גם היא דוחות בתום המסחר. החברה הצליחה לעקוף את תחזיות השוק ודיווחה על רווח של 1.84 דולר למניה, לעומת ציפיות של 1.55 דולר למניה. מניית דיסני עולה בכ-1.8% במסחר המאוחר.

גם סנאפ  הכתה את תחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2018 עם הפסד נמוך מציפיות האנליסטים - 4 סנט למניה לעומת ציפיה להפסד של 7 סנט למניה. גם הכנסות החברה מעל לציפיות: שיא של 390 מיליון דולר לעומת ציפיה להכנסות של 377 מיליון דולר. מספר המשתמשים היומיים הפעילים של החברה נותר 186 מיליון, כמו ברבעון השלישי, למרות שהחברה והאנליסטים חזו שתאבד משתמשים כפי שאיבדה ברבעונים הקודמים השנה. המניה מזנקת בכ-19% במסחר המאוחר

21:20

המסחר בבורסות ארה"ב מתנהל בשעה זו בעליות. נאסד"ק  עולה ב-0.67%, S&P 500  ב-0.37% ודאו ג'ונס  ב-0.39%. 

מניית אסתי לאודר  מזנקת בכ-12.4%. 

19:00

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום בעליות חדות. מדד פוטסי  זינק ב-2.04%,  דאקס  עלה ב-1.7% וקאק  הוסיף 1.66%. המסחר בארה"ב ממשיך להתנהל בעליות.

מניית BP  סיימה עם המסחר עם עלייה של 5%. מניית פנדורה זינקה ב-17.6% אחרי שעברה את ציפיות השוק לרבעון הרביעי של השנה. מניית AMS, אחת מהספקיות של אפל , צנחה ב-6.9% לאחר שדיווחה כי היא מצפה לירידה בהכנסות. 

18:00

מדד פוטסי  הבריטי מזנק בשעה זו בכ-2%. שער המדדים באירופה גם הם נסחרים במגמה חיובית: דאקס  עולה ב-1.6% וקאק  מוסיף 1.5%. סטוקס 600  עולה ב-1.3%.

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בעליות: נאסד"ק  עולה ב-0.75%, S&P 500  ב-0.45% ודאו ג'ונס  ב-0.43%. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח היום בעליות. דאו ג'ונס  עולה ב-0.43%, S&P 500  מוסיף ב-0.23% ונאסד"ק  עולה ב-0.37%. המסחר באירופה מתנהל בעליות. 

מניית אלפאבית  נסחרת בירידות קלות כעת. מניית אסתי לאודר  מזנקת במסחר אחרי שעקפה את תחזיות השוק לרבעון הרביעי והעלתה את התחזיות ל-2019. 

מדד ISM במגזר הלא-יצרני התפרסם היום. המדד עמד על 56.7%, לעומת צפי ל-57.2%. מדד זה משקף את רמת ההזמנות של מנהלי הרכש בסקטור היצרני. 

15:50

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בעליות.  בורסת גרמניה ,  לונדון  פריז  ומילאנו   נסחרות במגמה חיובית. גם סטוקס 600  עולה. החוזים העתידיים בוול סטריט גם נסחרים בעליות בשעה זו. 

מניית אלפבית יורדת כעת ב-1.8% במסחר המקדים לאחר פרסום הדוחות אמש. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי לנאום הערב (4:00 בבוקר שעון ישראל) בפני הקונגרס.

11:25

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, התייחס הבוקר בסקירתו השבועית לריבית בארה"ב: "אנו לא סבורים שהריבית תעלה בחצי השנה הקרובה, אך להערכתנו עדיין יש סיכוי שכן נראה העלאת ריבית ב-2019. הירידות החדות בשוקי המניות בשלהי 2018 לצד העלייה בתנודתיות והסיכונים לצמיחה העולמית הובילו את הבנק המרכזי להותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי על %2.25-2.5, אך גם להצהיר שהם לא מתכוונים לעצור את תהליך עליית הריבית, ולפעול בסבלנות בחודשים הקרובים לפי הנתונים שיתפרסמו. במקביל, נגיד הבנק התייחס לצמצום המהיר של מאזן הבנק בכך שהם מתכוונים לעצור את הקטנת המאזן מוקדם יותר ממה שהעריכו לפני כשנה ואף לגלות גמישות בצמצומו במידה ויידרש. כלומר, בסוף התהליך יישאר מאזן גדול של נכסים, אך בינתיים הבנק נמנע מלתת יותר מידע. יש לציין שבאוקטובר 2017 (שהחל צמצום המאזן) ההערכות היו שהמאזן יקטן מ-4.5 טריליון דולר עד לטווח של 1.5 עד 3 טריליון דולר. דברי הנגיד מרמזים שחברי הבנק נוטים יותר לגבול העליון של הטווח". 

סלקט הודיעה על התחלת שיתוף-פעולה עם אוניברסיטת וושינגטון לניסוי קליני ראשון בארה"ב. הניסוי יבחן את השימוש בטכנולוגיית ברירת תאי הגזע של סלקט  בהשתלות מח עצם. שי ירקוני, מנכ"ל סלקט, מסר: "הטכנולוגיה שלנו מעוררת עניין מרכזים הרפואיים המולכים בארה"ב, ויש לה פוטנציאל לחולל מהפכה בעולם השתלות מח העצם ולסייע למיליוני חולים". 

10:15

בורסת אירופה נפתחה בעליות. כך, בורסת גרמניה ,  לונדון  פריז  ומילאנו  נפתחו בעליות.

מניית BP מזנקת בכ-4% לאחר לאחר שפרסמה דוחות חזקים והכתה את התחזיות. 

בורסת אסיה במגמה מעורבת. כך, בורסת אוסטרליה  ננעלה בעליות של כ-2%. בורסת טוקיו  ננעלה במגמה שלילית.

06:00

היום בבורסות אסיה: ירידות בבורסת טוקיו  בזמן שמניות הבנקים באוסטרליה מושכים את המדדים מעלה.

היום חוגגים בסין את פסטיבל האביב והבורסות הסיניות יהיו סגורות. החופש בבורסות סין יימשך עד ליום שישי, ובהונג קונג עד ליום חמישי, לרגל ראש השנה הסיני.

גם בורסת סיאול שבקוריאה הדרומית תהיה בחופשה עד יום רביעי, ואילו בסינגפור יתקיים היום יום מסחר מקוצר ולאחר מכן תצא הבורסה לחופשה עד ליום רביעי.

היום התפרסמה החלטת הריבית של הבנק המרכזי האוסטרלי, שהחליט להותיר את שיעור הריבית על כנו. מניות ANZ  קופצות בכ-6.5%, National Australia Bank  קופצת ב-4%, Westpac  מזנקת ב-7%, ו-Commonwealth Bank of Australia k עולה ב-4.5%.

אלפאבית, חברת האם של גוגל , דיווחה הלילה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2018. המנייה ירדה ב-3% במסחר המאוחר בוול סטריט, על רקע הדוחות הכספיים שפרסמה החברה. אף שעקפה את תחזיות הרווחים ברבעון האחרון, נרשם גידול מדאיג בהוצאות של גוגל.

היום אחר הצהריים יתפרסמו בארה'ב נתוני מדד ISM (המכון לניהול האספקה במגזר היצרני) במגזר הלא-יצרני ונתוני מלאי הנפט השבועי.

עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת: היום יפרסם תאגיד המדיה וולט דיסני את דוחותיו הכספיים, וגם ענקית האנרגיה הבריטית BP תפרסם דוחות לרבעון האחרון של 2018.