סנאפ הכתה את התחזיות עם הכנסות שיא ברבעון; המניה מזנקת במסחר המאוחר

ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-390 מיליון דולר, לעומת צפי להכנסות של 377 מיליון דולר • מספר המשתמשים נותר זהה לרבעון השלישי, למרות שהחברה והאנליסטים חזו כי המספר יפחת • המניה מזנקת בכ-19% במסחר המאוחר

סנאפצ'ט / צילום: shutterstock
סנאפצ'ט / צילום: shutterstock

סנאפ דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2018 עם הפסד נמוך מציפיות האנליסטים - 4 סנט למניה לעומת צפי להפסד של 7 סנט למניה. גם הכנסות החברה מעל לציפיות: שיא של 390 מיליון דולר לעומת ציפיה להכנסות של 377 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 36% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל.

מניית סנאפ  עולה בכ-19% במסחר המאוחר בעקבות פרסום הדו"ח.

מספר המשתמשים היומיים הפעילים של החברה נותר 186 מיליון, כמו ברבעון השלישי, למרות שהחברה והאנליסטים חזו שתאבד משתמשים כפי שאיבדה ברבעונים הקודמים השנה.

במונחי הפסד נקי, סנאפ הפסידה 191.6 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד של 349.9 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. מנכ"ל סנאפ אוון שפיגל הצהיר כי "סיימנו את השנה עם התייצבות של מעורבות המשתמשים והתחלנו בשחרור הגרסה החדשה של האפליקציה שלנו לאנדרואיד לאחוז קטן מהקהילה שלנו".

ברבעון הראשון של 2019 החברה צופה הכנסות של בין 285 ל-310 מיליון דולר שיהוו צמיחה של בין 24 ל-34% בהשווואה לרבעון הראשון של 2018, ו-EBITDA מתואם שלילי של 140-165 מיליון דולר בהשוואה ל-218 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018.

החברה רושמת את התוצאות המעודדות בתקופה מאתגרת עבורה: החברה מתמודדת עם תחרות גוברת מצד היריבה אינסטגרם, שפונה גם היא לקהל הצעיר, והעתיקה מסנאפצ'ט את פיצ'ר הסטוריז שזכה לפופולריות רבה. בנוסף, בכירים רבים עזבו את החברה לאחרונה, בהם סמנכ"ל הכספים טים סטון, שמונה לתפקיד לפני פחות משנה. בסנאפ מינו את רואת החשבון הראשית של החברה, לאורה סוויט, לסמנכ"לית כספים זמנית עד שיימצא לסטון מחליף קבוע. את החברה עזבו גם ראש תחום התוכן ניק ביל, ראש תחום החומרה סאהיל שארמה, ראש משאבי האנוש סנאפ ג'ייסון הלפרט וסמנכ"ל האסטרטגיה אימרן קאן.

לאחרונה פורסם כי בחברה שוקלים שינוי דרמטי באפליקציית סנפצ'ט, שמאופיינת בסרטונים ותמונות זמניים שנמחקים ממנה אוטומטית, ושהיא עשויה להפוך את הפוסטים הפומביים באפליקציה לכאלה שישארו באוויר לאורך זמן רב יותר, ואף לקבועים. צעד כזה עשוי להפוך את התכנים לזמינים יותר מחוץ לסנפצ'ט ולמשוך משתמשים חדשים.