השקל מתחזק: מוסיף 0.5% מול הדולר ו-0.7% מול האירו

מדד הדולר אינדקס (DXY) עולה מול סל המטבעות הנבחרים, על רקע ציפיות להודעה של טראמפ על התקדמות בשיחות הסחר עם סין • שערי האירו והליש"ט יציבים מול הדולר • הדולר והאירו נחלשים מול השקל • כלכלני ING: "טראמפ זקוק לניצחון לאחר השבתת הממשל הארוכה" סקירת המט"ח של "גלובס"

השקל מתחזק / אילוסטרציה: Shutterstock
השקל מתחזק / אילוסטרציה: Shutterstock

מדד הדולר אינדקס (DXY) עולה היום (ג') ב-0.1% מול סל המטבעות הנבחרים, לרמה של 95.98 נקודות, על רקע ציפיית המשקיעים לפנייה לאומה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

אנליסטים חוזים כי הנשיא האמריקאי יודיע היום על התקדמות בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין. נזכיר כי נאומו של טראמפ נדחה כמה פעמים לאחר השבתת הממשל הפדרלי בארה"ב לכמה שבועות.

"אנחנו לא פוסלים תחזיות אופטימיות על יחסי הסחר בין המדינות (ארה"ב וסין; א"נ), טראמפ זקוק לניצחון לאחר השבתת הממשל הארוכה", אומר היום כריס טרנר, ראש מחלקת אסטרטגיית מטבע ב-ING לונדון.

האירו  נסחר כעת ביציבות מול הדולר, ברמה של 1.1438 דולרים לאירו, לאחר שקבע שיא של שלושה שבועות ביום חמישי האחרון.

גם שער הליש"ט  נסחר ביציבות מול הדולר, ברמה של 1.3038 דולרים לליש"ט. זאת, לאחר תנודות במטבע הבריטי בשבוע שעבר, לאחר חוסר היציבות בממלכה בעקבות סערת הברקזיט בפרלמנט.

השקל מתחזק כעת: הדולר נחלש בכ-0.5% לשער יציג של 3.61 שקלים. האירו מאבד כ-0.75% לשער יציג של 4.1292 שקלים לאירו.

בצדו השני של העולם, הדולר האוסטרלי עלה ב-0.3% לרמה של 0.7247 דולר אמריקאי, ומחק הפסדים מוקדמים, לאחר שהבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) השאיר את הריביות במדינה נמוכות מאוד בעקבות פגישת הבנק הראשונה של 2019. עם זאת, דיווחים מהמפגש מאותתים על שנה פחות יונית ממה שציפו באוסטרליה.