בנט ירוויח נקודות זכות בזירה הפוליטית

את העובדה שהוא נלחם למען אוניברסיטת אריאל הוא כבר הראה

שר החינוך נפתלי בנט / צילום: אוסף התצלומים הלאומי
שר החינוך נפתלי בנט / צילום: אוסף התצלומים הלאומי

הקמת בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל הייתה אחד הנושאים אותם קידם שר החינוך נפתלי בנט, שמשמש גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג). הסיבה ברורה - הוא רצה להראות הישג לקהל הבוחרים שלו, ואולי גם לקרוץ לתורמים הגדולים של אוניברסיטת אריאל, שלדון ומרים אדלסון, מבעלי "ישראל היום", שהשתתפו לצידו בטקס חניכת בית הספר לרפואה.

ההחלטה המחודשת של הוועדה לתכנון ותקצוב של מערכת ההשכלה הגבוהה (ות"ת) לבטל את האישור להקמת בית הספר לרפואה היא אכזבה לבנט, אך עוד לא נסתם הגולל על בית הספר - כעת הנושא יעבור לדיון משפטי: האם מל"ג יו"ש יכולה לקדם את הנושא בלי אישור הות"ת.

כך או כך, בנט יידע לנצל את המצב לטובתו - את העובדה שהוא נלחם למען אוניברסיטת אריאל הוא כבר הראה, וככה הוא יכול לגרוף הון פוליטי נוסף מ(עוד) מלחמה נגד אליטת האוניברסיטאות. הערה נוספת - בנט עשה מאמצים גדולים כדי ליצור לעצמו רוב בות"ת - הוא מינה ליו"ר הוועדה את יפה זילברשץ מאוניברסיטת בר אילן, וכן את ד"ר רבקה ודמני שמעון יצחקי ועו"ד צבי האוזר (השניים האחרונים הם נציגי ציבור).

כל הארבעה הצביעו בעד הקמת בית הספר לרפואה באריאל, כששלושת המתנגדים טענו להצבעה חפוזה ורמזו ללחצים זרים. ואולם שניים מתוך הארבעה לא השתתפו היום - ודמני בגלל החששות לניגוד עניינים (שהובילו בעצם להצבעה המחודשת) והאוזר, מכיוון שהצטרף למפלגה של בני גנץ.