הליווי הבנקאי בוטל ובאופן לא שגרתי הקבלן איבד את הקרקע בה זכה במכרז מחיר למשתכן

אחרי שהליווי הבנקאי לחברה הקבלנית בוטל, במשרד הבינוי ביטלו את זכייתה של החברה בשטח • זוכה בהגרלה: "נודע לי בהפתעה שהפרויקט יוצא שוב למכרז"

קבלנים / צילום: שאטרסטוק
קבלנים / צילום: שאטרסטוק

חברה קבלנית זכתה בקרקע לבניית פרויקט מחיר למשתכן בקריית מוצקין, אלא שזכייתה בוטלה באופן לא שגרתי. מדובר במכרז שנערך באוגוסט 2018 על קרקע בשטח 3.6 דונם במתחם כורדני ל-32 יחידות דיור, 29 מהן לזוכי מחיר למשתכן והיתרה לשוק החופשי. במכרז זכתה חברת "הפתרון א.ר. ניהול והשקעות בע"מ", שנקבה במחיר של 6,291 שקל למ"ר, המחיר הנמוך ביותר שננקב בכל הפרויקטים של מחיר למשתכן באותו המכרז. חברות אחרות שהתמודדו על אותו מגרש, הגישו הצעות שגבוהות ב-12% ומעלה.

בספטמבר, התקיימו הגרלות בין הזכאים, שבהן נקבעו הזוכים, שחלקם הבחינו לפני כחודשיים בהליך לא שגרתי שבו הקרקע יצאה למכרז נוסף, שבסופו לא הוגשה אף הצעה לשטח. "אני עוקב אחרי ההגרלה, ולכן נודע לי בהפתעה, שהפרויקט שבו זכיתי בדירה, יצא שוב למכרז", מספר זוכה במכרז. "פניתי לחברה המפקחת על מחיר למשתכן, ושם הודו בפני, שהמכרז התבטל, ושאנו אמורים לקבל על כך הודעות. מאכזב אותי מאוד שהוא מבוטל, כי המחירים בו הם הנמוכים ביותר, אבל מטריד אותי מדוע המדינה לא מעדכנת אותנו".

מנכ"ל "הפתרון ניהול והשקעות", יגאל אלון אמר היום ל"גלובס" כי הרקע לביטול המכרז היה עיכובים בקבלת הליווי הבנקאי לפרויקט. זאת בין היתר עקב הרווחיות הנמוכה שבו. אלון הסביר, כי כשנוכחו במשרד השיכון שהליווי מתעכב, החליטו להוציא את המגרש למכרז חוזר, וכי בכוונתם לגייס את המימון הדרוש ולגשת למכרז הבא על אותו מגרש.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "ועדת מכרזים ברמ"י החליטה לבטל את זכייתו של היזם בשל אי עמידה בתשלומים. מכרז חדש למתחם זה צפוי להתפרסם בקרוב, והחלפת היזם ככל שתהיה לא תפגע ברוכשים שכן מחיר הזכייה עבורם ישמר. מקרים דומים בעבר טופלו בנוהל סדור וזכויות הזוכים לא נפגעו.

נציין כי כלל הזוכים בהגרלה זכאים לשמור על זכייתם בהגרלה, בלי שתימנע מהם האפשרות להירשם להגרלות אחרות הפתוחות להרשמה או שתפתחנה בעתיד".