המיליארדר, המאהבת, קצין הביטחון, המו"לים והתמונות המביכות: כל הפרטים מאחורי הסקנדל של בזוס

הון-שלטון-עיתון נוסח ארה"ב: כל המעורבים בסכסוך בין מייסד אמזון גף בזוס ל"נשיונל אינקוויירר"

דיוויד פקר, לורן סנשז, ג'ף בזוס / צילום: רויטרס
דיוויד פקר, לורן סנשז, ג'ף בזוס / צילום: רויטרס

ג'ף בזוס - מייסד ומנכ"ל אמזון והבעלים של העיתון "וושינגטון פוסט"

בזוס האשים את המו"ל של "National Enquirer" בניסיון לסחוט אותו על-ידי איום לפרסם תצלומים מביכים, אם בזוס לא יבטל בדיקה של איך "אינקוויירר" השיג את מסרוני הטקסט האישיים של בזוס. חלק מהמסרונים והתצלומים הופיעו בחודש שעבר בכתבה ב"אינקוויירר" שחשפה רומן מחוץ לנישואים שניהל בזוס. בזוס, שנחשב לאיש העשיר בעולם, הוא גם יעד התקפות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

לורן סנשז - מגישת חדשות לשעבר, יזמית והמאהבת לכאורה של בזוס

בזוס טען כי אמריקן מדיה, המו"ל של "נשיונל אינקוויירר", הודיעה לו באמצעות עורך דין של המאבטח האישי שלו כי יש ברשותה כמה תצלומים מפורשים מבחינה מינית של סנשז, שהיא מאיימת לפרסם אם בזוס לא יבטל חקירה בנוגע לדרך שבה הצהובון השיג את מסרוני הטקסט האישיים שלו. בני משפחה של סנשז שוחחו עם יועץ הביטחון של בזוס, גווין דה בקר, במסגרת חקירת המקור לכתבה שהופיעה בנשיונל אינקוויירר.

דיוויד פקר - מנכ"ל אמריקן מדיה, המו"לית של "נשיונל אינקוויירר"

פקר הוא ידיד ותיק של הנשיא טראמפ, שהודה שקנה סיפורים מביכים על טראמפ כדי לקבור אותם - נוהג שמכונה "לתפוס ולחסל". בתמורה לחסינות, אמריקן מדיה ופקר הסכימו בשנה שעברה לשתף פעולה עם התובעים הפדרליים שחוקרים את פרקליטו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, שארגן בקמפיין הבחירות של 2016 תשלומים לשתי נשים שטענו שקיימו יחסים מיניים עם טראמפ. אמריקן מדיה מכחישה שהיו מניעים פוליטיים מאחורי הכתבה שלה על הניאוף של בזוס.

דילן הווארד / צילום: רויטרס
 דילן הווארד / צילום: רויטרס

דילן הווארד - מנהל התוכן הראשי של אמריקן מדיה, מו"לית "אינקוויירר"

בזוס טען כי הווארד הודיע לעורך דין של איש הביטחון שלו גווין דה בקר באימייל ביום שלישי שעבר כי לעיתון יש סדרה של תצלומים מביכים של מייסד אמזון ואהובתו לכאורה לורן סנשז. בזוס אמר כי המייל של הווארד נשלח כמה שעות לפני פרסום כתבה ב"וושינגטון פוסט" על מניעים פוליטיים לכאורה מאחורי החשיפה של "אינקוויירר" בינואר של חיי האהבה של בזוס.

פרד ראיין / צילום: רויטרס
 פרד ראיין / צילום: רויטרס

פרד ראיין - המו"ל והמנכ"ל של "וושינגטון פוסט"

אחרי שהנשיא טראמפ ביטל בנובמבר את מסקנות הביון האמריקאי שנסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמן הורה על חיסול העיתונאי ובעל הטור ב"וושינגטון פוסט" ג'מאל חשוקג'י, ראיין כינה את תגובת הנשיא "בגידה בערכים אמריקאיים ותיקים", והאשים אותו בהעדפת אינטרסים אישיים ומסחריים שלו על פני אינטרסים אמריקאים.

גווין דה בקר - ראש האבטחה האישית של בזוס

דה בקר, שהגן בעבר על כוכבים ידועים בהוליווד, כמו אליזבת טיילור, שר, ג'ון טרבולטה ואוליביה ניוטון ג'ון, היה אמור לחקור את מקור הכתבה מינואר ב"אינקוויירר" שחשפה את הרומן של בזוס מחוץ לנישואים. במסגרת חקירת הדלפת התקשורת האלקטרונית בין בזוס למאהבת לכאורה שלו לורן סנשז, דה בקר שוחח עם בני משפחה שלה.