"סעודיה פרצה לטלפון של ג'ף בזוס ושאבה מידע פרטי"

כך טוען מומחה האבטחה גאווין דה-בקר במאמר שפורסם באתר "The Daily Beast" • דה-בקר הצביע על מה שהוא כינה "מערכת יחסים הדוקה" בין יו"ר AMI וממשלת סעודיה, ואמר כי תוצאות החקירה שלו הועברו לידי ה-FBI

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס

סעודיה פרצה לטלפון של מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס ושאבה ממנו מידע ונתונים פרטיים - כך טוען מומחה האבטחה גאווין דה-בקר במאמר שפורסם אתמול באתר "The Daily Beast".

לפי הנטען במאמר, בזוס ביקש מבקר לבדוק כיצד השיג הצהובון "נשיונל אינקוויירר" ("National Enquirer") את תמונות העירום שלו ותמונות בעלות אופי מיני מרומז של לורן סנצ'ז, מגישת החדשות שעמה הוא נהל רומן. 

מטרת החקירה שנהל בזוס הייתה להבין כיצד הודעות אישיות שלו הגיעו לידי הצהובון ולבחון האם הפרסום נבע מתוך מניעים פוליטיים. בפוסט שכתב בחודש פברואר הוא כתב כי בחברת-האם של הצהובון, AMI, מאיימים עליו כעת שאם לא יצהיר פומבית שגילה כי הפרסום לא נבע מסיבות פוליטיות, תמונותיו האישיות יפורסמו. בזוס הוסיף לפוסט שלו את המיילים שנשלחו אליו ולעורכי דינו מחברת AMI, שמראים את האיומים. AMI טענה כי היא פעלה כדין.

דה-בקר אמר בחקירתו כי "יש לו ביטחון רב שהסעודים קיבלו גישה לטלפון של בזוס ושאבו ממנו מידע".

בפוסט כתב בזוס כי בעלותו על העיתון "וושינגטון פוסט" מביאה לכך שאנשים שמושפעים מסיקור העיתון מסיקים שהוא עצמו אויב שלהם - וציין כי בין האנשים האלה נמנה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, וכי הסיקור של ה"וושינגטון פוסט" את רצח העיתונאי הסעודי ג'אמל חאשוקג'י, שכתב עבורו, "אינו פופולרי בחוגים מסוימים".

דה-בקר אמר כי לא ברור אם AMI היו מודעים לפרטים, אך הצביע על מה שהוא כינה "מערכת יחסים הדוקה" בין יו"ר AMI, דוד בקר, וממשלת סעודיה. סעודיה הכחישה בעבר שיש לה קשר לסיקור של "נשיונל אינקוויירר".

"אין לנו שום קשר לזה, זה עניין שמתנהל בין שני הצדדים", אמר בפברוארלל-CBS עאדל אל-ג'וביר, שר החוץ של ערב הסעודית.

דה בקר אמר כי תוצאות החקירה שלו הועברו לידי ה-FBI.

מטעם ממשלת סעודיה ומ-AMI לא הגיבו למאמר.