ראובן אלקס, מנכ"ל מלונות בראון, מקים רשת מלונות חדשה עם ישראל-קנדה

חברת ישראל קנדה חתמה על הסכם עם ראובן אלקס, מנכ"ל רשת מלונות בראון, ועם עופר פלדמן, שעד לפני חצי שנה כיהן כמנכ"ל משותף בחברה • ההסכם הוא להקמה של חברה חדשה, באמצעותה יוקמו בתי מלון בפרויקטים של ישראל קנדה בת"א תחת המותג "Play"

מנכ"ל רשת מלונות בראון, ראובן אלקס, יעזוב את תפקידו לטובת הקמת רשת בתי מלון בשותפות עם חברת ישראל קנדה שבבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר.

החברה חתמה על הסכם עם אלקס ועם עופר פלדמן, שעד לפני חצי שנה כיהן כמנכ"ל משותף האחראי על תחום הפיתוח העסקי בישראל קנדה. ההסכם הוא להקמה של חברה חדשה, באמצעותה יוקמו בתי מלון בפרויקטים של ישראל קנדה בתל-אביב תחת המותג "Play".

הבעלות על החברה החדשה תחולק כך: החברה תחזיק ב-75%, אלקס יחזיק ב-20%, ופלדמן יחזיק ב-5%. פלדמן צפוי גם לקבל 2.5% נוספים מחברת המלונאות, ככל ששווי החברה במהלך 3 השנים הקרובות יהיה גבוה מ-300 מיליון שקל. בנוסף, אלקס יכהן כמנכ"ל חברת המלונאות החדשה בתמורה לדמי ניהול חודשיים.

המלון הראשון, שצפוי להיפתח לקראת סוף השנה, ממוקם בפרויקט מידטאון בתל-אביב, וזאת בהמשך להסכם להשכרת 4,350 מ"ר מהשטח המסחרי בפרויקט כנגד דמי שכירות חודשיים. המלון מכוון לרמת פרימיום, ולפיכך הוא לא יענה על שאיפת משרד התיירות לעודד בנייה של מלונות ברמה עממית. 

התוכנית היא להקים מספר בתי מלון שימנו כ-1,000 חדרים בסך-הכול. המלונות הבאים יוקמו במתכונת דומה של השכרת שטחים נוספים בפרויקטים של החברה, בין אם מדובר בפרויקטים קיימים או חדשים בנכסי ישראל קנדה שבשטחם יוקמו בתי מלון. במקביל תבחן החברה אפשרויות במיקומים נוספים.

בין היתר התוכניות כוללות הקמת מלון במגדלי דה ויצ'י ברחוב קפלן בתל-אביב; במתחם שנרכש מבנק לאומי ברחוב הרצל פינת יהודה הלוי בסמוך לרחוב רוטשילד בעיר; וברחוב הרכבת, שם ישראל קנדה דיווחה לאחרונה כי רכשה קרקע להקמת מתחם אורבני למגורים, מסחר ומלון. בנוסף, ישראל קנדה נמצאת במגעים להקמת מתחם מלונאות ברחוב אילת תחת מותג היוקרתי "Four Seasons".

המלון הראשון שכאמור נמצע כבר בהליך של הקמה ממוקם בפרויקט מידטאון תל-אביב (ישראל קנדה מחזיקה 75% ממניות פרויקט מידטאון). המלון יכלול 120 חדרים בגדלים שונים עם תקרות בגובה של 6 מטרים לצד סוויטות ודופלקסים, והוא מכוון לקטגוריית היוקרה. המלון צפוי להיפתח ברבעון האחרון השנה.

ישראל קנדה , חברה ציבורית שנמצאת בשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר, ביצעה בשנים האחרונות רכישת קרקעות להשבחה דוגמת מתחם פי גלילות, מתחם אלקו ברמת השרון, פרויקט הכנרית - דה וינצ'י (שבנייתו החלה) ומתחם לפיד ברחוב אילת בתל-אביב. בנוסף, החברה השלימה לאחרונה את הקמת פרויקט מידטאון תל-אביב ברחוב מנחם בגין, בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל, ושכולל את הקמת המטה של פירמת רואי החשבון ארנסט את יאנג. בימים אלה מקימה ישראל קנדה את מטה המשרדים החדש של מיקרוסופט בהרצליה בהיקף של 45,000 מ"ר.

ראובן אלקס כאמור יסיים את תפקידו במלונות בראון כשההסכם ייכנס לתוקף. עד לשנת 2012 שימש אלקס כמנכ"ל מלונות פתאל ולפני כן עד לשנת 2007 שימש כמנכ"ל רשת מלונות הכשרת היישוב. בשנה האחרונה הקים אלקס חברת ניהול עצמאית שניהלה כ-500 חדרים, בית ספר לתיירות ומרכזי ספורט ופנאי. פעילות זאת תנוהל על-ידי החברה המשותפת.

מלונות בראון וניר ויצמן מתמודדים בימים אלה על רכישת ישראייר מידי אי.די.בי יחד עם 3 קבוצות רוכשים פוטנציאליים אחרים. ויצמן-בראון הציעו את המחיר הגבוה ביותר מבין המתמודדים עבור חברת התעופה, 70 מיליון דולר. בימים אלה מתקיימות שיחות קדחתניות בין הצדדים, כאשר כפי שפורסם ב"גלובס", טייסי ישראייר מביעים התנגדות לעסקה במתווה המימון המסתמן שלה, לאור החשש שמהלכי מימון העסקה והתוכניות העתידיות יובילו לסכנת קיומה.