האם בני גנץ באמת מתקשה להחליט

הטענה שלגנץ יש קושי בקבלת החלטות עולה משום שליריביו כנראה אין דברים מוחשיים יותר נגדו

בני גנץ נואם / צילום: שלומי יוסף
בני גנץ נואם / צילום: שלומי יוסף

אנחנו "יודעים" שלבני גנץ קשה להחליט, נכון? לא, לא נכון. מה שאנחנו יודעים זה שכמה אמצעי תקשורת טוענים שקשה לו. אני לא מתווכח עם הדיווחים והפרשנויות, כי מי אני לעומת הכותרות מאירות העיניים ומחשיכות האמת?

יש לי רק שתי תמיהות: האם זה נכון? והשנייה: האם זה רע שמנהיג "מתקשה" להחליט. על התמיהה הראשונה אין לי אפשרות להשיב. הראיות לקושי המיוחס לגנץ הן כל-כך קלושות ועלומות, שקשה להבין איך מגיעים מהן למסקנה כלשהי.

ללא עדויות משכנעות

התזה על הקושי כביכול של גנץ, אינה מלווה בדרך כלל בהוכחות. הן נשענות בעיקר על דברים שאמרו "יודעי דבר". מי הם, אתם שואלים, קשה לדעת מכיוון שבדרך כלל הם אנונימיים. אמצעי התקשורת לא טורחים במיוחד לבדוק לעומק, או אפילו לרוחב, אם יש אמת בטענה זו.

גנץ קיבל מיליוני החלטות במהלך שרותו הצבאי, קשה להאמין שהיו ממנים אותו לרמטכ"ל אם באמת היה חלשלוש כפי שהוא מתואר בכמה אמצעי תקשורת ו"גלובס" בתוכם, אתמול בכותרת ראשית. מי שטוען כך משגר עלבון קשה לאדם שהיה מפקד הצבא שנים רבות, ואם קוראים את הידיעות במקומות השונים, מגלים שזה נעשה ללא תיעוד וללא עדויות משכנעות.

ההכחשות מוחבאות באותיות הקטנות

הצורה בה מתייחסים בתקשורת לתזת "החולשה של גנץ" היא פוגענית ומעליבה לאדם שמגיעות לו כתבות קצת יותר רציניות. הטענה נתמכת בתפקודו כביכול של גנץ כראש דירקטוריון חברת "המימד החמישי". אולם מסתבר שגם על כך אין אחדות דעים: כמה חברי דירקטוריון מצוטטים בשמותיהם שההשמצות על גנץ אינם אמת. אלא שהכותרות הגדולות הן כמובן ההשמצות, וההכחשות מוחבאות באותיות קטנות.

לא חייבים למהר להחליט

עכשיו לשאלה השנייה: נגיד שגנץ באמת "מתקשה להחליט" - האם זה בהכרח תכונה רעה למנהיג? האם זה אינטרס ציבורי שמנהיגים פוליטיים וצבאיים "ימהרו" להחליט?

מדובר בהחלטות שנוגעות לעתים בסוגיות של חיים ומוות. אני הייתי מצפה ומקווה שמי שמחליט על חיי אדם וגורל מדינה, לא ימהר להחליט. שיבדוק את נתוניו ואת עצמו ביסודיות ושיקול דעת.

לא מתרגש מהמבקרים

הטענה של קושי להחליט עולה משום שכנראה ליריביו של גנץ אין דברים מוחשיים יותר נגדו, כמו שוחד כיו"ב. גנץ גם לא מגדל בן שעוסק בהתלהבות ובהתמדה בהשתלחויות גסות נגד מי שמבקר את אביו. בבית משפחת גנץ כמו בבתים רבים אחרים, מחנכים את הילדים אחרת מאשר בבית נתניהו.

מה שטוב הוא שגנץ לא מתרגש ממבקריו וטענותיהם. הוא לגמרי לא מתקשה להחליט שלרוב הם אינם ראויים להתייחסות.

אין ספק שההשמצות נגד גנץ גורמות נחת לראש הממשלה בנימין נתניהו. האם זו הסיבה העיקרית לפרסומן?!