אחרי NDS: מיכאל דיק מגייס 6.5 מיליון ד' להגנת סייבר על מכוניות

מנכ"ל ומייסד החברה, מיכאל דיק, היה ממייסדי חברת NDS • להערכתו בתוך שנתיים ינועו על הכבישים מכוניות עם טכנולוגיית הגנת הסייבר של החברה • עד כה גייסה החברה כ-7 מיליון דולר

חברת הגנת הסייבר לכלי רכב, C2A Security, גייסה 6.5 מיליון דולר בסבב A, בהובלת קרן Maniv Mobility המתמקדת בהשקעות בתחום האוטומוטיב בלבד, ובהשתתפות קרן ICV ו-Labs/02. עד כה גייסה החברה כ-7 מיליון דולר. מנכ"ל ומייסד החברה, מיכאל דיק, היה ממייסדי חברת NDS שפיתחה מערכת הצפנה לשידורי טלוויזיה ורשמה שני אקזיטים גדולים: מכירה לסיסקו ב-2012 תמורת 5 מיליארד דולר ומכירה מסיסקו לפרמירה במיליארד דולר בשנה שעברה.

חברת C2A Security הוקמה בשנת 2016 ומעסיקה כיום כ-20 עובדים בירושלים. החברה פיתחה פתרונות תוכנה להגנה על המערכות הפנימיות של הרכב מפני מתקפות סייבר. הפתרונות מותאמים באופן מדויק למפרט של המכונית ולצרכי יצרני הרכב, והיא מסוגלת לאתר ולעצור מתקפות סייבר על מערכות אוטונומיות, להתמודד עם חולשות מעבדים ועוד. מוצרי ההגנה יודעים לתקשר זה עם זה וכך ליצור רשת הגנה על כל המערכות השונות של הרכב. C2A כבר ביצעה אינטגרציה של כל המוצרים השונים עם יצרני רכבים מובילים בעולם ומתכננת לנצל את המימון החדש להרחבת החברה כדי לתמוך בקהל הלקוחות הגדל שלה.

בשיחה עם "גלובס" אומר דיק כי הטכנולוגיה שמפתחת החברה מבוססים על בחינה של צרכי יצרני המכוניות, ותפירת פתרונות מותאמים לאינטגרציה בכלי רכב מסוגים שונים. לדבריו החברה עובדת עם לקוחות בארה"ב, אירופה וביפן, בהם יצרניות רכב ויצרניות ציוד OEM לתעשיית הרכב. הוא אמר כי המוצרים עברו ניסויי הוכחת היתכנות (POC) מוצלחים עם הלקוחות וכעת נכנסת לשילוב במערכי הפיתוח שלהם. להערכתו בתוך שנתיים ינועו על הכבישים מכוניות עם טכנולוגיית הגנת הסייבר של החברה.

זו עומדת להיות NDS הבאה?

"בשביל זה הקמתי אותה. כמו שב-NDS כשהקמנו אותה זה היה בהתחלה של Pay TV, אם אז מישהו היה או מר שזו עומדת להיות חברה של 1.2 מיליארד דולר בשנה אף אחד לא היה מאמין, אז אותו דבר בתחום הרכב היום. השוק הזה יהפוך לשוק שישלם תשלומים חודשיים עבור אבטחה, ואני מאמין שבתוך חמש שנים זה יהיה שוק מאוד גדול, שוק של מיליארדי דולר".

אולף סאקרס, שותף בקרן Maniv Mobility אמר: "כבר מספר שנים שאנו בוחנים לעומק סטארט אפים בתחום הסייבר למערכות הפנימיות של רכבים. הניתוח הטכני שביצענו, יחד עם שיחות מעמיקות עם לקוחות C2A , שכנע אותנו שיש להם את הפתרון הטוב ביותר בשוק לצורך קריטי שרק יגדל עם הזמן". מאיר יוקלס, שותף בקרן ICV הוסיף: "אני מאמין ש C2A הרכיבה קבוצת אנשים מוכשרת בצורה יוצאת דופן, וניגשה לבעיה בדרך שמאפשרת ליצרני רכב לשמור על השליטה במערכות שלהם, דרישה קריטית לחדירה לשוק".